- mån 13 apr 2009, 22:56
Det skulle vara intressant att höra vad en riktig expert på AC-området har att säga om saken, alltså någon som specifikt jobbar med AC-system.
CarMan skrev:Och hur kan du så tvärsäkert säga emot alla som så tvärsäkert säger det motsatta? Är du AC-expert...eller är du bara expert på ALLT som har med bilar att göra?Fred skrev:Jag har läst på andra ställen att det är helt normalt att en AC-anläggning förlorar några procent kylmedel per år och att det därför krävs påfyllning förr eller senare. Jag läste också att detta pysande beror på att kylmediet förgasas (det ska vara flytande) när nivån är lite för låg. Min AC har också detta ljud, det är som ett pysande/sugande ljud så jag tänkte kontakta en bra AC-firma och be dem kolla upp systemet.fel.
Min AC kyler också bättre på förarsidan än på passagerarsidan vilket en del påstår beror på att systemet prioriterar föraren om det är för lite kylmedium. Jag har fått spjällmotorerna kalibrerade vid senaste servicen så jag kan utesluta att de står fel.
Mvh
/Fred
det står på många ställen at det är normalt, det har jag också läst (& här står det ju nu uppenbarligen igen!) men det är fel !!!
har du låg gasnivå så har du en läcka punkt slut....
Det skulle vara intressant att höra vad en riktig expert på AC-området har att säga om saken, alltså någon som specifikt jobbar med AC-system.
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76