- mån 13 apr 2009, 22:42
får ingen bra broms fast jag sätt i nya backar och spänt inne i bilen den nyper aldrig sådär gott. gäller handbroms några tips ni kan ge?
Moderator: Moderatorer
camaro69 skrev:Har du justerat vid hjulen?Finns ingen justering vid hjulen på v70N, önskar dock att det fanns.
Ut så det låser, sedan 2-3 hack tillbaka?
chripopper skrev:Hmm jag har problem med min handbroms på min s60 också... Framåt så tar den jävligt dåligt, man får slita som ett djur för att hjulen ska bli helt låsta. Men jag uppäckte att om jag rullar lite bakåt och drar åt handbromsen så tar det tvärstop, precis som jag vill ha framåt också...! Några idéer på vad som kan vara knäppt?en teori skulle kunna vara att något av beläggen har släppt och ligger och flyttar på sig
Handbromsen ska tydligen vara renoverad för inte så länge sen enligt förra ägaren..
ture skrev:chripopper skrev:Hmm jag har problem med min handbroms på min s60 också... Framåt så tar den jävligt dåligt, man får slita som ett djur för att hjulen ska bli helt låsta. Men jag uppäckte att om jag rullar lite bakåt och drar åt handbromsen så tar det tvärstop, precis som jag vill ha framåt också...! Några idéer på vad som kan vara knäppt?en teori skulle kunna vara att något av beläggen har släppt och ligger och flyttar på sig
Handbromsen ska tydligen vara renoverad för inte så länge sen enligt förra ägaren..
mvh
t
Alla dagar i veckan skulle jag välja T6an.
Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]