Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Min pappas volvo 850 så går accn ett tag sen kommer det bara varm och fuktig luft.
Så jag har bytat både höger och vänster kupetempsensor.
men den vissar samma felkåder än.
volvo 850 se från 96

Jag har fåt dessa kåder:

1-2-4 Kupetempsensor på förarsida,Avbrott eller kortsluten till spänning
1-2-6 Kupetempsensor på passagerarsidan, Avbrott eller kortsluten till spänning
3-2-4 Spjällmnotor för golvdefrost, aktiv för länge
4-1-4 Kupetempsensorns aspireringsfläkt på på förarsidan blockerad
4-1-6Kupetempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan saknar styrspänning
Användarvisningsbild
av goransson89
Jag har samma fel på min 855 -94 T5.. Kommer jätte kall och bra luft ett tag, sen blir det varmt och fuktigt, sen funkar den ibland osv,osv, känns som att den strular mer när det är varmt ute.. och har blivit ännu oftare nu sista veckan. Nån som har nån idé? Har bara felkoder på innertempgivare hö/vä blockerad...
av *pettson*
goransson89 skrev:Jag har samma fel på min 855 -94 T5.. Kommer jätte kall och bra luft ett tag, sen blir det varmt och fuktigt, sen funkar den ibland osv,osv, känns som att den strular mer när det är varmt ute.. och har blivit ännu oftare nu sista veckan. Nån som har nån idé? Har bara felkoder på innertempgivare hö/vä blockerad...
Bara? Det är dom innertempgivarna som systemet mäter över för att beräkna hur mycket värme eller kyla som behövs. Fungerar dom inte så lär du heller inte få kylan att fungera som tänkt.
av jensa30
Tjenare
Plocka ner aspireringsfläktarna i taket och dammsug dom försiktigt, hjälpte på min 850 jag hade!
Användarvisningsbild
av taxi
jag blåste rent mina med tryckluft, men jag kunde nog lika gärna haft sönder dom, tror det är känsliga saker.. Att försiktigt dammsuga låter vettigare!
Men om ac-kompressorn bara går i början så kan det säkert vara dags att även mäta spelet i magnetkopplingen!
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller dub[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]