Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Navy36 skrev: Ingen som kunde svara på frågan??
Ska jag starta en ny tråd då kanske??
Jo, det är en bra ide. Bara rörigt med 2 olika fel i samma tråd. Även om det kan vara lockande att haka på någon med liknande fel .... så är det ingen bra ide.
Användarvisningsbild
av sidhabo
abbevolvo87 skrev:hittade inte reostarten någon som kan skicka en bild snabbt tack :D
Reostaten sitter till höger nedtill på instumentpanelen. Plocka ur mätarhuset (lossa 2 skruv i nedåtkant av mätarhuset). Fast jag har inte koll på exakt hur man kopplar förbi reostaten. Men nån annan vet säkert hur man gör det ....
av abbevolvo87
hej igen hittade på reostaten men fatta inte hur man man skulle koppla förbi den satt ju en dosa som det kom ut 3 kablar som satt fast skruvade lite här o där så hur ska man göra då???
av Volvo_740_GLT
Plocka ur intrumentet och sedan skruvar du bort reostaten tror att den sitter med två eller tre skruvar. Sedan tar du en en kabel med ringkabelskor i varje ände och skruva fast på kontaktyorna där reostaten har suttit, sedan är det bara att att sätta tillbaka intrumentet.
av abbevolvo87
Amirv8 skrev:Jag hade samma problem det var en säkring som hade gått :wink:
okej det är inte säkringarna har kollat dom
av abbevolvo87
Volvo_740_GLT skrev:Plocka ur intrumentet och sedan skruvar du bort reostaten tror att den sitter med två eller tre skruvar. Sedan tar du en en kabel med ringkabelskor i varje ände och skruva fast på kontaktyorna där reostaten har suttit, sedan är det bara att att sätta tillbaka intrumentet.
okej då får jag tetsa de då :D
Värde på på min V60

Nu är det dags att uppgradera till en nyare V[…]

Nu tvättar jag bilen typ en gång per &a[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]