Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvo börjar inte leverera gasbilar förrän i augusti, som det är skrivet i artikeln. Merpriser för en Bi-fuel är ca 30.000 kronor.
Jag tror det blir svårt att efterkonvertera, isåfall måste du ner(upp?) till Torslanda, om de nu ens tillåter att man kommer dit..

/Kalle
av whennebab
Aj då. Borde kanske ha väntat på '10 års modellen?
Fick bra pris på denna så jag var tvungen att köpa hehe.

2.5FT business momentum, automat (tillval för drygt en tusing inräknat i priset)
247 000:- (med avdraget miljöbilspremie)
av Psyko
Konverteringen görs av ett Företag i anslutning till fabriken på Torslanda.
Tror inte att man som extern kund kan beställa det jobbet utan det måste
gå via Volvo.
Dessutom kostar det 60 000:- inkl moms att konvertera
Användarvisningsbild
av CarMan
Psyko skrev:Konverteringen görs av ett Företag i anslutning till fabriken på Torslanda.
gå via Volvo.

det var presis deta jag skulle koma till. rent tekniskt så konverteras bilarna efter det att dom är färdigbyggda, så det är klart att det går. men det kostar som sagt bra mycke mer än de där 30 som syns på prislappen & sen så har du inte samma motor/mjukvara, som de dom bygger på, vilket kan krångla till det lite.

billigast är at sälja den bli du har o köpa en ny

-------------
det är inte volvo som bygger gasbilarna, men dom hjälper till att distrubera dom & man kör garantierna den vägen.
av Psyko
CarMan skrev:
Psyko skrev:Konverteringen görs av ett Företag i anslutning till fabriken på Torslanda.
gå via Volvo.

det var presis deta jag skulle koma till. rent tekniskt så konverteras bilarna efter det att dom är färdigbyggda, så det är klart att det går. men det kostar som sagt bra mycke mer än de där 30 som syns på prislappen & sen så har du inte samma motor/mjukvara, som de dom bygger på, vilket kan krångla till det lite.

billigast är at sälja den bli du har o köpa en ny

-------------
det är inte volvo som bygger gasbilarna, men dom hjälper till att distrubera dom & man kör garantierna den vägen.
Dessutom tror jag inte det går att få ett Helbilsgodkännande på en konverterad 09:a.

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]