Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
robbygg skrev:Navigatorn på XC60'n ser väldigt färgglad och 3D vinklad ut! Har dom ändrat på detta? Går kanske och uppdatera med en ny DVD, för att få det stuket.

Ny design på ratten också, samt ett par nya fälgar. Har dom ändrat fler grejer än det förutom motoralternativen?
Jag har köpt R-design ratten till min så ratten kan jag leva med min "gamla", men navigator-vyn såg intressant ut!

Någon som vet mer om det är något som redan finns?
Användarvisningsbild
av Appel
Hmmm, såg precis att det har kommit en ny R-design ratt....... Gissningsvis passar inte krockkudden så det blir väl ett väldigt dyrt alternativ om man vill uppgradera sin gamla -09...
av JE Jr
De där 19" fälgarna till XC70n tillsammans med silverdekoren är grymma! Har sett det live på en bil, och bilen blev helt plötsligt sjukt fräck!

Tyvärr är de ju ganska dyra... :(

Såg ni, det fanns ett R-Design interiörpaket till S80n också. Nice!
av DarrenB
Fasen!
Jag beställde precis en ny V70 för ca 2 veckor sedan (förmdodligen gamla versionen. Har inte fått svar från handlaren ännu).
Vilka är skillnaderna mellan MY09 och MY10?
Kan jag uppgradera, byta ut något mm?
av DarrenB
XC90_Executive skrev:Men förvänta dig inte lika bra rabatt på MY10!
Frågan är snarare om jag hinner ändra beställningen då den gjordes för ca 2 veckor sedan och förväntad leverans är slutet V20?!

Jag kan lätt tänka mig att lägga 10K extra för att få 260HK istället för 200 så rabatten är jag inte orolig för.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
DarrenB skrev:Jag kan lätt tänka mig att lägga 10K extra för att få 260HK istället för 200 så rabatten är jag inte orolig för.
Om det är 260hk du vill ha så går det bra med en MY09 2,5FT. Vad jag vet iallafall...

Förrutom motorn är det typ ratten som skiljer! :)
av DarrenB
XC90_Executive skrev:
DarrenB skrev:Jag kan lätt tänka mig att lägga 10K extra för att få 260HK istället för 200 så rabatten är jag inte orolig för.
Om det är 260hk du vill ha så går det bra med en MY09 2,5FT. Vad jag vet iallafall...

Förrutom motorn är det typ ratten som skiljer! :)
Utveckla gärna det där med 260 hk! Menar du att my09 har 260hk eller menar du att jag kan "uppgradera" den?

/D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]