Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bränslerelät sitter framför glödtrådsvakten, det är alltså ett tomt hål?? :???: Dra ut hela elcentralen och kolla om ingen tidigare har varit och lossat kontakten till relät så den hänger lös på sladden nånstans??
av klotjohan
Yes! jag tror jag har hittat det, dock sitter det där dimbakljusets relä borde sitta.
I alla fall hör man att pumpen inte startar när man drar ut det, inte heller motorn startar
så då måste det vara rätt eller ?
Användarvisningsbild
av sidhabo
klotjohan skrev:Yes! jag tror jag har hittat det, dock sitter det där dimbakljusets relä borde sitta.
I alla fall hör man att pumpen inte startar när man drar ut det, inte heller motorn startar
så då måste det vara rätt eller ?
Hm,mycket magiskt ?? Men placeringen kanske är helt "onormal" då för din bil ?:-/ Hur som helst så är nog inte detta relät ditt probem väl ???
Har du kollat spridar relät ?
av klotjohan
Du har nog rätt, jag har öppnat spridarreläet men det var svårt att se om det var skadat
jag funderar på att prova byta, dock misstänker jag att tomgångsmotorn börjar bli sliten
för ibland håller den tomgången på typ 1500 v/min en stund innan den trillar ned, detta sker
framförallt vid kallare väderlek.
av klotjohan
Det är redan gjort dock läste jag om någon här på forumet som badat hela tomgångsmotorn i diesel över natten
undrar om jag vågar pröva en så pass drastisk metod.
Användarvisningsbild
av emwtur
varför inte ?
åtminstone den ändan som öppningarna sitter i !
ändan med elanslutningarna - kvittar väl ...

/emwtur

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]

Hej! Har fått samma problem som dig och undr[…]