Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle kolla dem idag men fick inte av bromsskivan.. hurra. Annars fick jag rent allt på en sida idag. Mkt ytrost som hindrade saker o ting o röra sig fritt. Var sen ute o bromsade o det börjar hända saker. Men lutar ändå åt att byta beläggen o skivan. Dock verkar jobbet med att få bort skivan riktigt stort. . .
ja alltså det var det jag gjorde. uttryckte mig slarvigt. Gjorde andra sidan idag och samma där, dåliga bromsskivor och allt satt ihop. Fick ej heller av denna jeeekla skivan... Jaja ska nog göra så att jag köper nya bromsbelägg och sen se om inte slipmedlet på dem då jag bromsar in dem, fixar det hela. s
Ja det var en bra ide!

För att avsluta: Har nu bytt parkeringsbromsklackarna, de ramlade i bitar då jag väl fick av bromsskivorna (fick slå mig harmynt för o få loss dem). Så nya skivor och klossar bak och en stötdämpare utbytt. Har även underhållit bromsoken och bromsokshållarna. Det är nog något vi alla ska göra då och då för mina var duktigt eftersatta.

Tack för all hjälp!

Dave
Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]