PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Någon som vet hur mycket spänningsfall som man kan acceptera till Overdrivens solenoid? Jag mätte 10,7 Volt på solenoiden medan batteriet ligger på lite drygt 12V. Det är ju många kontakter och kablar på vägen så ett vist spänningsfall få man nog räkna med. frågan är bara vad är OK? Det vore ju enkelt att pilla in ett litet relä men det är inte kul att söndra originalutförandet.
hej inte ska du ha spänningsfall e det 12 volt då ska det vara det.generatorn laddar ju 13.8 för att batteriet ska kunna leverera 12 volt utan bortfall
måste vara ett relä någonstans på vägen som inte levererar 12 volt som det ska..
10, 7 V låter väl inte så orimligt, funkar det så är det väl inget att bry sig om. Spänningen är som ovanstående är inne på beroende på laddningen. Har du mätt med motorn av så har du nog 12 V där när du startar.
Spänningsfall har man alltid, varje kontaktsycke, och alla kablar generear spänningsfall. Och ju mer man belastar, desto större blir spänningsfallet. I ditt fall borde det vara säkring, tändningslås och strömställaren som står för fallet.

Minns jag inte fel så matar den givaren end[…]

Backspeglar ändrar inställning

Jag har ett märkligt problem på min V60[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]