Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har nu även bytt generator och gjort rent alla jordpunkter runt motor och generator. Har även gjort rent jordpunkterna till tändmodulen allt detta utan resultat :( så nu är jag väldigt trött på att hållas med bilen :???: tacksam för svar // Emil
Ska man verkligen behöv mäta när man vet att man har en fräsch generator som funkat utan någe som helst bekymmer i polarens 940 turbo ??
Jag sitter och funderar på ifall det skulle kunna vara vevaxelläges givaren som spökar ?? vad tror ni ??
Lånade polarens vevaxellägesgivare/varvräknarsensor från hans 940 turbo idag och provade att byta men när vi bytt den så ville den inte starta alls =/ vi bytte tillbaka och då startade den =) men gick som innan .
Sökte felkoder och fick fram felkod 2-1-4 på tändningssidan (periodvis avsaknad av signal från varvräknarsensor) sen nollade vi felkodsboxen och startade bilen och lät den stå ett tag och gasade lite med mera, sen sökte vi felkoder igen och fick fram samma resultat 2-1-4 . Så vi gick in och ringde o beställde en sådan, så nu är det bara att hålla tummarna på att det är den som varit boven i dramat hela tiden .
Vi får se på fredag när den anländer =) Mvh Emil
Har nu bytt svänghjulsgivaren till en sprillans ny givare men den vägrar starta med den nya =/ och likadant häromdagen då jag lånade polarens givare så vägrade den oxå starta =/ men sätter man tillbaka den gamla så startar den . Jag fattar inte vad det kan vara för fel =/ ryckandet har blivit ännu sämre sen i onsdags då vi testade polarens givare då vi satte tillbaka den gamla efter att vi torkat av den med en trasa =/ Behöver hjälp omgående då jag bara har denna bilen att åka i . Mvh Emil
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]