NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sommen
hej

i min v50 så har knapparna "rattarna" till volym och värme flagnat ...

var i dag och köpte nya ...

men frågan är hur byter man måste man bort med hela mittkonsollen eller är det bara att dra rakt ut??

någon som vet ....

tack på förhand//peter
av Heden
Enligt Bilia så kan man inte byta knapparna separat, utan man får byta hela konsollen för ca. 6000 kr om jag minns rätt. Detta avser 08 och framåt.
Användarvisningsbild
av wendtan
Det låter som något unikt för facelift och framåt då. Jag har nämligen bytat på min fd v50 t5 -06
av Heden
Ja, det kan nog vara så. Jag frågade eftersom jag vill byta till faceliftens rattar på min 07:a. Men för 6000 kr får det vara helt enkelt :shock:
av jensam
Det där är ett känt fel, jag fick min volymratt bytt på garantin för att den flagnade. Men du kanske inte har garanti kvar på din bil längre? Borde tas på good-will tycker man...
av flink
Heden skrev:Enligt Bilia så kan man inte byta knapparna separat, utan man får byta hela konsollen för ca. 6000 kr om jag minns rätt. Detta avser 08 och framåt.
WHOOOT? :shock: :-O)
Hur har dom monterat rattarna om man måste byta hela konsollen? Verkar ju helpuckat.
Jag tror att det är nå lurt med det där...

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]