Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Volvo_740_GLT skrev:Tack för svaret... Hur går jag vidare med detta för att kunna få ut växellådan?
Har du kikat på alla andra alternativ först?
Om du har det så är det dags att syna verktygslådan om den innehåller en hel del verktyg. Om den innehåller detta så avsätt gärna en helg om du är ovan.
Jag vet faktiskt inte hur man *kort* berättar hur man utför ett komplett jobb med växellåda i och ur samt åtgärd med den ur och förmodligen ett packboxbyte bakom svänghjulet när man ändå är i farten.. Ska jag vara nogrann och tänka in verktyg och ev åtgärder som kan gå rätt eller snett och hur du förmodligen fixar det mesta på BÄSTA sätt enligt erfarenhet så får jag skriva ett 103 sidigt kompendium.
Tack för ditt svar. Det blir väl att köpa Haynes verkstadshandbok då och gå efter den :D
En sista fråga bara.... Är det några specialverktyg som behövs?
av *pettson*
Volvo_740_GLT skrev:En sista fråga bara.... Är det några specialverktyg som behövs?
Nej.. inte om du är utrustad med en bra verktygslåda i övrigt. 7mm insex är det mest speciella jag kommer på för själva jobbet. Naturligtvis är det extremt bra att ha ett packboxverktyg för att säkerställa att man monterat packboxen korrekt.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Tjena har en XC60 d5 från 2013 Helnöjd […]