NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av essåtti
Många inlägg av mig just nu. Hoppas jag inte gör er tokiga. :)

Jag tycker att min C30 går relativt tyst, men med 17 tummare och lågprofil så märker
man skillnad ljudmässigt, det är vibrationer. Läste förut att man kan köpa vissa däck som är
extra tysta. Har ni något förslag på några sånna? Kanske också säkra? Var inne på någon sida
förut där dom testade däck, men tänkte kolla med er också.

Kan inte så mycket om bilar, undrar nu om det går att få den tystare på något annat sätt?
Andra mattor i eller nåt?

Tacksam för alla svar.
av greenbay
Jag kan varmt rekommendera laminerade sidorutor, vi har det på vår 2008 V50, det är stor skillnad mot utan.
C30 blir ju lite bökigt, bakre sidorutan borde vara limmad, men en bilglasmästare kan ju fixa att byta dem. Framrutorna klarar man antagligen att byta själv.
/greenbay
av Heden
Laminerade sidorutor är säkert guld mot vindbrus, men mot vibrationer som letar sig upp via hjulupphängningar osv. så tror jag inte att det hjälper. Ett tips är att plocka ned sidopanelerna runt baksätet och lägga in extra ljuddämpande material.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
ABY skrev:Skaffa 15" däck. Allt annat är ganska meningslöst.
Exakt... ska man vara fin så får man lida pin som det heter... Ska du ha 17" och uppåt, så får du nog leva med att det låter mer. Visst kan du köpa mjukare gummi som håller 200mil per år, men det är ju dina pengar i så fall.
Det är snyggt med stora fälgar, men nackdelarna tycker jag överväger fördelarna med stora fälgar... men det är ju bara min personliga åsikt och tycke. :)
av greenbay
Även fälgen skapar ljud!
Byt till en plåtfälg med en så slät kapsel som möjligt, t ex 16" kapslarna som var vanliga till S70, de har hål som är lite fyrkantiga. Klart tystare, och även snålare....
Kanske DRIVe fälgarna är de tystaste?
/greenbay
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]