Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hahaha! Ja procentuellt så blir det ju en bra profit i alla fall.

Svärmor har den ovanliga sjukdomen luktallergi, så jag har den sitter i bilen nu någon vecka och sen ska jag testa om hon klarar av att åka med utan besvär 8)
Är det en riktig ozongenerator, vilket det knappast är bör du nog inte använda den då ozon är giftigt att andas in i sånna mängder att det skulle göra något åt bilen luktade bättre.

En ozonbehandling av en riktigt maskin är int farlig då ozoner snabbt löses upp o försvinner när man stängt av maskinen..

Sen åldrar ozon materialen då det är oxiderande, lär inte märkas men jag har varit med om synliga skador i veteranbilar.

MVH/
Hej Niklas.

Det står på kartongen att det inte är skadligt för människor så om den nu genererar den ozon så utgår jag ifrån att det är under eller omkring 0.1ppm. Annars hade det mycket riktigt varit farligt. Fördelen med ozon är som tur är att det defintivt inte är någon luktfri gas så blir det för mycket så kommer jag känna lukten.
Hurvida 0.1ppm kan ge någon effekt har jag inte en aning om, det kan kanske också hända att den där jobbar med någonting annat än ozon men jag tror faktiskt inte alls på att den skulle fungera :)
En liten update då.

Jag hade nästan glömt av denna pryl som suttit i 12v-uttaget i bak sen en månad tillbaka.
Men idag kom jag ihåg det och svärmor fick sniffa in bilen, hon känner ingen som helst lukt i bilen längre 8)

Dock ska jag påpeka att jag i samma veva som jag satte in denna pryl även ställde in en s.k. torrboll i bilen. Även om jag inte tycker att det har varit någon fuktig lukt som varit så kan jag inte säga säkert vilken av grejjerna det är som tagit bort lukten eller om det är en kombination.

mvh
Anders
Brainy skrev:En liten update då.

Jag hade nästan glömt av denna pryl som suttit i 12v-uttaget i bak sen en månad tillbaka.
Men idag kom jag ihåg det och svärmor fick sniffa in bilen, hon känner ingen som helst lukt i bilen längre 8)

Dock ska jag påpeka att jag i samma veva som jag satte in denna pryl även ställde in en s.k. torrboll i bilen. Även om jag inte tycker att det har varit någon fuktig lukt som varit så kan jag inte säga säkert vilken av grejjerna det är som tagit bort lukten eller om det är en kombination.

mvh
Anders
AJ AJ AJ, ALDRIG införa tvâ förändringar samtidigt när nâgot skall testas.
Nu fâr du skaffa ett nytt testobjekt och ENDAST sätta dit ozonprylen.
Kolla om inte nâgon haft en blöt hund i sin bil eller hästprylar, fixar den det sâ är det inte dâligt.
Du kanske får börja kränga ozonrenare med torrbollspaket. Att lägga till godkänt av svärmor är ju inte heller helt fel ifråga om marknadsföring. =)

Jag har en firma på orten som förrut slet in beggade Mercedes från Tyskland och praktiskt taget varenda bil de fick in stank ordentligt av cigarr/ciggarettlukt Visst de renade dem med ozonmaskin men nog tyckte jag iaf att de luktade lite gran efter det.
Skulle en sådan manick släppa ut 0,1ppm skulle ni genast känna lukten och förmodligen även få huvudvärt och bli torra i halsen.

Man känner lukten direkt i en bilkupe även vid längre koncentration än 0,1ppm.

Man använder sig oftast av Joniseringagregat el ett ozonagregat för att ta bort lukt.

En kul grej, javisst men den släpper troligen inte ut någon ozon överhuvudtaget.

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]