Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
själv anv- jag något krypsmörjmedel pover-up el liknande, försök röra axeln axiellt med någon droppe på lagren o rotera samtidigt. du känner när den börjar gå lättare lägg gärna ström på mot- innan du återmonterar, så märker du skillnaden.
isak
av KuWa
Är det oljud i fläkten i sig eller det rasslande ljudet när man justerar temperaturen upp och ner som beskrivs här ovan? Jag har samma oljud som beskrivs i det första inlägget. Det låter illa i en kuggkrans eller något. Det låter som om oljudet kommer när bilen justerar något spjäll i ECC:n.
av sepaulssonm
Bra beskrivning KuWa! Detta beskriver mitt missljud klockrent. Det känns inte riktigt som det är fläktmotorn som låter utan något spjäll eller dylikt.
Användarvisningsbild
av isak
låter väl snarare som någon ställmotor på den beskrivningen som ku va ge?
isak
av atte
Har löst problemet på min V70/2004. Det var en av de tre elmotorerna som styr spjällen för ECCn: som gjorde att det "rasslade".
Dessa elmontorer sitter till vänster om handsfacket och är ganska lätta att byta.
Åkte till JB och inhandlade en ny för 40:- så nu är oljudet borta :D .
B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&ari[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]