Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hotrod61
Hej, efter att jag bytt toppackning (delar gärna med mig av mina erfarenheter) så går elfläkten hela tiden
och motorkontroll lampan lyser hela tiden. motorn går fint förutpm i början, men detta kan ju bero på
att jag plockar av pluskabeln för att stoppa elfläkten. Vet att Chevas insprutsmotorer behöver ställa in sig
efter att strömen varit bruten till motorkontrollen. Kanske något liknande till denna motor. Har även problem med
radion efter att jag slagit fel kod ett antal gånger, det står "END" i displayen, hur åtgärdar man detta?
av metalHJ
Jag står precis i stadiet att börja plocka ihop motorn igen, väntar bara på mina packningar (Tog hela sotningssatsen). Rekomenderar du byte av bultarna? De ligger ju ändå på 500 riksdaler för bara ett gäng bultar, så om det bara är längden som har betydelse kan jag ju mäta mina befintliga.

Motorlampan (Lambda lampan) indikerar ju felkoder, prova att läs av för att se vilka koder du har! Möjligheten finns ju att någon givare eller kabel tagit stryk i samband med jobbet.
av hotrod61
JAg var själv tveksam till byte av bultar tills jag hade lossat dom gamla,då kände man hur sträckta dom var och man insåg att dom behövde bytas. Kötte nya på KG Vokvotrim för 395:-Undrar hur man läser av felkoder?
av hotrod61
Har nu satt dit kontakten till tempgivaren (hur slarvig får man vara) och fläkten
funkar som den ska och lampan till motorstyrningen har slocknat. Jag undrar fortfarande
om någon vet hur man får igång radion efter att jag slagit fel kod 3ggr?
Det är en Volvostereo SC-805. Kanske någon har en instruktionsbok för S/V90 för jag har hört att det
skall stå där.
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]