NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jo, det är original, vilket också står tydligt om du läser.

BMW är långt ifrån så dyrt som Volvo ägare tror.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Är det inte så att BodyKiten har väldigt olika pris beroende på modell. När jag kollade upp priser osv för BK förra gången så har jag för mig att BK till tex S40 var bra mycket billigare. Detta är vad jag har för mig och behöver således inte vara sant.

Alla volvoägare säger att BMW är dyra i förhållande till volvo samtidigt säger BMWägare att detta är en myt. Då jag aldrig har ägt en BMW så kan jag inte uttala mig men jag skulle av ren nyfikenhet/uppläxningsmöjlighet vilja se någon form av belägg för respektive uttalande.
av Lövet
sand3rs skrev: Alla volvoägare säger att BMW är dyra i förhållande till volvo samtidigt säger BMWägare att detta är en myt. Då jag aldrig har ägt en BMW så kan jag inte uttala mig men jag skulle av ren nyfikenhet/uppläxningsmöjlighet vilja se någon form av belägg för respektive uttalande.
Du har en länk två inlägg upp angående bodykits i alla fall i den frågan.

Vissa saker till BMW är helt klart dyra. Bakre stänkskydd till en E39 kostar exempelvis 800kr - utan montering! Fram kostar de 600 kr. Till S40 kostar de 300 kr styck ungefär.
Det är ingen myt. Det är dyrt som F** att köpa BMW-grejer. Volvogrejer är inte billiga, men BMW är mycket dyrare...

Räcker att man bläddrar lite i priskatalogen till "sport-tillbehören" på BMW t.ex...
av essåtti
Tack!

Om det inte ökar andrahandsvärdet speciellt mycket, vilket jag också trodde, så är det nog inte värt det. Man vill liksom få båda. Får fundera lite. tack för alla svar.
av Lövet
essåtti skrev:Tack!

Om det inte ökar andrahandsvärdet speciellt mycket, vilket jag också trodde, så är det nog inte värt det. Man vill liksom få båda. Får fundera lite. tack för alla svar.
Sannolikt kommer en C30 med Bodykit få ett högre värde än en utan. Men jag tror inte skillnaden kommer att vara så stor som 18000kr om några år - dvs du gör en ekonomisk förlust på att montera det. Men visst blir bilen snyggare.
Användarvisningsbild
av sand3rs
andreas_lofgren skrev:
sand3rs skrev: Alla volvoägare säger att BMW är dyra i förhållande till volvo samtidigt säger BMWägare att detta är en myt. Då jag aldrig har ägt en BMW så kan jag inte uttala mig men jag skulle av ren nyfikenhet/uppläxningsmöjlighet vilja se någon form av belägg för respektive uttalande.
Du har en länk två inlägg upp angående bodykits i alla fall i den frågan.

Vissa saker till BMW är helt klart dyra. Bakre stänkskydd till en E39 kostar exempelvis 800kr - utan montering! Fram kostar de 600 kr. Till S40 kostar de 300 kr styck ungefär.
Just stänkskydd till en v50 vill volvo ha ca 1550kr för att montera, fram och bak. Inte direkt billigt.

Jag syftade snarare på ägandekostnader som service och reperationskostnader. Är BMW dyrare där och hur pass mycket generellt.
Vad gäller försäkringskostnader så var iaf BMW betydligt dyrare än volvo när jag var på jakt senast.
Med stor risk för OT!
av Lövet
sand3rs skrev: Just stänkskydd till en v50 vill volvo ha ca 1550kr för att montera, fram och bak. Inte direkt billigt.

Jag syftade snarare på ägandekostnader som service och reperationskostnader. Är BMW dyrare där och hur pass mycket generellt.
Vad gäller försäkringskostnader så var iaf BMW betydligt dyrare än volvo när jag var på jakt senast.
Med stor risk för OT!
Angående stänkskydden så innebär det en monteringkostnad på 900kr. Med tanke på att det tar cirka 5 minuter per stänkskydd att montera så är det ingen dålig timpenning (2700kr/h). Men BMWs själva stänkskydd är alltså nästan 3 gånger dyrare bara för själva plastbiten.

Reparationskostnader och service skulle jag tro är lägre på BMW. Mycket stabilare framvagnar som inte går sönder hela tiden, inga kamremmar att byta osv.

Försäkringskostnader är överlägset dyrast på BMW.

Men vi kanske ska hålla oss kring bodykiten innan vi svävar iväg helt OT ;-// .
av ajjax
Hej.
Har också varit riktigt sugen på att sätta på BK på min c30 då jag tycker det lyfter bilen.
Men det finns inte mycket ute på marknaden nu. Jag tycker Volvos egna orginal är klart diskret-snyggast om man kan kalla det så. Vill inte ha nått som går 1 mm över backen utan ett diskret men snyggt.
Jag kollade upp på min volvo handlare när jag skulle köpa bilen och då kunde jag få det färdigmonterat för 20 000:-
då jag tyckte det var väldigt dyrt har jag kollat runt lite. (vill bara säga att det var en begagnad bil jag köpte utan BK) Det ända jag har hittat är från cs-styling http://www.scstyling.com/ShowProduct.aspx?prodid=6560 där hitta jag ett som inte var riktigt lika snyggt som volvos men ändå rätt så diskret. Och även ett från SAM AB http://www.bilsport.se/news.php?id=45728 som tillochmed var snyggare än volvos, men därefter prislappen. Men sen så kommer man ju till monteringen. http://vccs.volvocars.se/accessories/fe ... code=sv-SE där finns ju grundliga instruktioner men det ser inte så lätt ut på bilderna tyvärr. Och jag vet inte hur det blir med alla nybilsgarantier och sånt på bilen om man sätter på ett sånt själv? Och sen tänkte jag på, om jag får på BK på bilen efter allt krångel så ser det väll konstigt ut om man inte sänker bilen? För om man köper till BK till bilen från början får man den ju sänkt också?
Ajja själv så väntar jag nog ett tag då det borde komma ut billigare BK.

MVH
Senast redigerad av 1 ajjax, redigerad totalt 0 gånger.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]