NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kangas1000
Hejsan...

Ny på forumet och har nyligen köpt mig en V50.
Jag Har läst lite här och där på forumet om stereon... Är det fortfarande Performence och High performence på 08?
Eller heter dom nått annat?

Jag har t ex diskant vid bakspegeln.. men det verkar inte som att jag har en "High" eftersom den inte verkar ta MP3 på skiva. Sen har jag 3.5 anslutning för MP3 spelare i armsdödet nere i lådan och inte framme under själva Frontpanelen. Sen har jag funderat på om jag ska kunna köpa baslådan så krävs det High perfomence...
Kan man fixa det på annat sätt?

Tycker att det verkar vara lite oklart om vad som är vad och vilken årsmodell som kör med vad..
Eller så är det bara jag som snurrar till det... och inte hittar det rätt svaret här bland trådarna..
av JK24T
Vad står det på displayen när du startar stereon ?
OK! Jo jag misstänkte det...Då lär man byta hela huvudenheten då om man ska ha volvos orginal baslåda för reservhjulsbaljan? Det är det väl inte värt i pris kan jag tänka mig!?
Användarvisningsbild
av wendtan
Att eftermontera high performance är väldigt kostsamt. Volvos org sub kan endast eftermonteras på bilar med high performance eller högre. Den hängs på MOST slingan(fiberoptisk) Det kommer en ny volvo org sub till nästa modellår med dubbla bas-element.

High performance och högre har ett separat slutsteg i bagageutrymmet, så systemen skiljer sig väsentligt hårdvarumässigt samt "kabelmässigt" Jag vet ingen som valt att gå vidare med en komplett ljuduppdatering till en av de högre nivåerna då det ehlt enkelt inte går att försvara kostnaden.
Jaha ja! Ja då är det inte så mycket att göra då utan att behöva göra ett större ingrepp..
Jag antar att försöka koppla in nått annat än volvos saker själv oxå är omständigt...

Om det nu inte sitter nätt lämplig utgång på huvudenheten då så man drar kabel själv!?
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]