- tor 09 apr 2009, 12:29
Räcker ju med att man släpper gasen vid en sjuttio-skylt så släpper lådan lockupen taggar lådan ned... varför det??? Jag saktade ju bara av lite.. från 90 -> 70 km/h, tror lådan att jag är någon Fittipaldi som ska tokaccelera iväg när det blir 90 igen om 3 mil och därför växlar ned redan nu bara för säkerhets skull.
Varför den är programerad så fattar jag dock inte, 400 NM är ju björnstark och det finns ingen anledning att dra så på växlarna om man inte ska rejsa.....
LappenNorr skrev:Jag får då ALDRIG min D5 AUTOMAT -04 att ta mer än 0,7 hur jag än kör så jag vet inte riktigt vad du har för fel på din bil.......................Busenkelt, byt din -04 mot en -07 så får du den nya 6-vxl geartronic lådan, den varvar motorn glatt till 3500 rpm vid vardagskörning och då går det år diesel kan jag lova.
Räcker ju med att man släpper gasen vid en sjuttio-skylt så släpper lådan lockupen taggar lådan ned... varför det??? Jag saktade ju bara av lite.. från 90 -> 70 km/h, tror lådan att jag är någon Fittipaldi som ska tokaccelera iväg när det blir 90 igen om 3 mil och därför växlar ned redan nu bara för säkerhets skull.
Varför den är programerad så fattar jag dock inte, 400 NM är ju björnstark och det finns ingen anledning att dra så på växlarna om man inte ska rejsa.....
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.