Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rick1
Fråga mej inte varför men jag vill ta bort torkarna inklusive axeln som de sitter på, verkar vara ganska så ont om utrymme, så tips är välkomna, tänkte sätte ett kromat täcklock som man använder till gamla antennhål, kanske lacke den i bilens kulör? Jo det är en kosmetisk angelägenhet samt att jag stör mej på den kaskad av spolvätska som sprejas över halva bilen varje gång man enbart vill spola framrutan!
Torkarna är skitfula och fyller ingen större funktion då man kan tvätta bilen lite oftare istället så jag förstår ditt resonemang :wink:

Nu mins jag inte exakt hur det såg ut då jag inte har en 960 själv men kolla bakom strålkastarna om det sitter en mutter i varje hörn, alltså 4st sen lossar du kablarna och drar hela strålkastaren framåt :-)-) Ger sig nog själv hur den sitter fast då du börjar skruva...
tackar för detta. *Edit: var just ute och skruvade och det går inte att ta loss strålkastarna utan att först själva torkarstången är borta, alltså, verkar det som man måste riva hela stötfångaren, nån som vet mer exakt?

Det löste sej nu, har skruvat hela dagen, men när man vet hur man skall göra går det som på räls, trångt om utrymme så det sätter sina spår på händer och armar, men som sagt torx t35 lite spärrskaft mm så är det inga problem, ploclade även bort stoppen så nu är det helt rent, bara att täck över hålen med en plugg.
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]