Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av df55
Jo, det blir nog en 2,0t, känns som att det är värt att betala lite extra för den och att den drar några deciliter mer än en 1,6 eller 1,8. En T4 vore grym, men jag tror inte att plånboken tillåter en sådan än :(
av ubbee
2.0t skulle jag satsa på. Som tidigare nämnt, en bra och stabil bil som har kraften om man nu behöver den. Bra om du nu räknar med att köra släp.
av df55
Tackar för alla schyssta svar :D Det får nog bli en Volvo V40 2,0t, ska kolla på en imorgon. Antar att de flesta på denna sida kör med Volvo, tänkte fråga vilken försäkring som är billigast ? Har nyss tagit körkort, så jag vet att den kommer vara dyr. De billigaste jag har hittat är hos Volvia och Atava. Någon som har någon erfarenhet av dessa två företag ?
av robin83
En 2.0t är klokt!

Dessutom tror jag inte den dricker mer än vanliga 2.0. Min 2.0t drar 075 vid blandad körning med bsr chip.

med chip har du runt 200 häst och klart billigare försäkring än t4an och frågar du mig så är 2.0t mycket trevligare karaktär. Turbon kommer tidigare så det skjutsar liksom på.

Jag är 25 och min erfarenhet är att volvia brukar vara billiga för oss unga. Kolla på insplanet kan du ju alltid göra!

\R
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vilket försäkringsbolag som blir billigast för dig är helt omöjligt att svara på. Beror på en massa olika saker.
Jag litar inte helt på jämförelsesidor så jag rekomenderar att du jämför alla själv.
Här kan du hitta lite försäkringsinfo. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 55&t=36909
På första länken har du ett gäng försäkringsbolag att jämföra med.
Lycka till!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej. Tänk på att det inte bara är priset som skiljer också. I alla fall om du ska ha mer än trafik.
V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. Sliter däcken helt rak[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Fortfarande fungerar min utan att något fix […]

Tre år med Volvo V90 CC

Somliga bilar äter inte bormsbelägg p&ar[…]

Skrev du dom också? https://instrument[…]