NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av essåtti
Hej,

Helt galen fråga.
Just nu kan jag heller inte få svar på den, sugen på att veta hur det ligger redan nu. Så jag tänkte höra om
någon här kan urskilja på denna bild om det är en diskant i a stolpen? Dvs om det är High Performance i denna?

Bild

Adrian
av marcbe
Det ser ju onekligen ut som att det är högtalargaller i sidopanelen vid A-stolpen, och eftersom bilen är en MY07 eller äldre så JA, det bör vara högre nivå på stereo än bara Performance.
av Doby
Det står high performance i displayen när du startar stereon om det är HP. Har för mig att alla nyare v50 har galler i stolpen.
Senast redigerad av 1 Doby, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Min bil ser ut så vid stolpen och den har HP ljud.
av essåtti
Tack för svar!
Härligt med High Performance :-)-) Har hört av folk att det ska vara mycket bättre ljud i dessa
men inte testat det noga. Är det 2x40 watt som gäller? Hur mycket skillnad är det mellan
HighP och premium, alltså ljudmässigt, rätt mycket?

Jag har läst här att man kunde se det på displayen, men just vid detta läge så har jag inte
möjlighet att kolla upp det. Tack!
av Doby
Det är stor skillnade i ljud tycker jag, hade performance i min förra v50. HP har ju dessutom EQ så du kan ställa ljudet fram och bak separat.
av Lövet
Performance stereon är verkligen hemsk. HP är helt okay och skillnaden dem imellan är stooor.

Har inte hört Premium men har läst att vissa faktiskt har blivit besvikna då ljudskillnaden mot HP inte alls inte är lika stor som skillnaden i pris.
av essåtti
Tack för alla svar!

Jippi den är grym! Det var High perfomance i den! :) Och jäklar vilket ljud i en så liten bil. Helt mäktigt.
Alla här som funderar på att köpa en c30, om kassan finns, uppmanar jag er att slå till på
en HP!

Nu har inte jag hört performance, men med tanke på att alla här tycker att endas Performance
är relativt dåligt så är det nog värt ett par tusenlappar på lånet. Blir ju inte så mycket mer
i månaden.

I övrigt en fantastisk liten bil! Golf, Audi bye bye för mig iallafall. Man åker grymt bekvämt för
en så pass liten bil. Värt ett par extra kronor. Men bilar som Audi och Bmw är också mycket dyrare,
iallafall om man ska få samma standard! Härlig liten bil. Några fördelar som jag ser.

1. Grym stereo HP, om ni har möjligheten
2. Bränslesnål 0.57 eller så landsväg
3. Tyst, lyxig/sportig/enkla reglage...
4. Smidig i stan

Tack alla!
av glitch
Var faktiskt och kikade på en C30 för skojs skull då jag ändå var förbi hos ÅF och blev grymt besviken. Hade en Audi A3 (gamla 8L) innan och var riktigt nöjd med den då den var liten och smidig men ändå gick att lasta riktigt mycket i med fällda säten. C30:ans baggagerum var ju ett skämt och öppningen ska vi inte ens prata om. En Aygo rymmer ju nästan mer. :lol:

Nä, det är förvisso en ganska snygg bil men hade jag köpt i den storleksklassen hade det lätt blivit en A3 igen eller en Golf 6 som i min mening börjar bli riktigt vass.
av JK24T
Går väl inte riktigt att jämföra A3 med C30. C30 är ju Volvos svar (om än lite tafatta) på TT... hur mycket går det att lasta i en TT :roll:

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]