- tis 07 apr 2009, 22:43
jag hade lagat en oljeläcka på en lastbil på jobbet, så jag körde in den i tvätthallen och spolade rent den väldigt noga under motorn eftersom allt var fullt med olja. sen va vi ute och körde i 20 minuter ungefär. Sen körde jag in den i verkstan och kollade om det hade läckt nått mera :) Man måste ju prova grejjerna när man lagat dom, känns dumt att ta betalt för att man lagat en oljeläcka, sen kommer kunden tillbaka dagen efter och det läcker igen?! Men byter jag bromsar eller liknande så kör jag bara ut bilen och parkerar den, såvida den inte fått nerslag på besiktningen, då lär jag ut i bromsprovaren och göra ett bromsprov och kolla bromskraft, ojämnget, ovalitet osv,osv för att kunna släcka 2:orna. Men i annat fall gör inget test alls. visserligen gäller det lastbilar nu då, men har jag fixat med bromsarna på min egen bil så testar jag dom inte heller? Våran smörjgubbe, som gör service provkör inte heller bilarna, han kollar bara allt så det ser bra ut när han är inne i verkstan. Finns det nått oljud eller liknande så är det väl upp till kunden att nämna det när han bokar tid om han vill ha det fixat? :D
Mvh Göransson.
- Inofficiell sponsor av:
http://www.Dinsaga.se ;)