- ons 08 apr 2009, 03:06
Hej !
Är ny här på forumet och har ett problem med bilen .
Bilen är en Volvo 940 Turbo - 93 med automatlåda .
Den rycker / misständer vid lite gas mellan 1500 - 2000 varv , under 1500 varv och över 2000 varv går den som en klocka . Varvräknaren hoppar samtidigt som ryckningarna/misständningarna om det kan vara till någon hjälp.
Det konstiga är att det endast är när man trycker ner gaspedalen typ 1,5 cm :roll: , när man trycker ner den mer än det så accelerar den hur fint som helst utan några som helst ryckningar .
Har nu bytt tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock och haft i insprutnings rengörings medel utan resultat :???:
Har även kollat felkoder utan den minsta felkod .
Så nu vänder jag mej till er för hjälp, då mina idéer har tagit slut :!:
dom idéerna jag har kvar är tändspole, tändmodul elr vevaxellägesgivaren .
Tacksam för all hjälp jag kan få :)
Mvh Emil The new one
Är ny här på forumet och har ett problem med bilen .
Bilen är en Volvo 940 Turbo - 93 med automatlåda .
Den rycker / misständer vid lite gas mellan 1500 - 2000 varv , under 1500 varv och över 2000 varv går den som en klocka . Varvräknaren hoppar samtidigt som ryckningarna/misständningarna om det kan vara till någon hjälp.
Det konstiga är att det endast är när man trycker ner gaspedalen typ 1,5 cm :roll: , när man trycker ner den mer än det så accelerar den hur fint som helst utan några som helst ryckningar .
Har nu bytt tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock och haft i insprutnings rengörings medel utan resultat :???:
Har även kollat felkoder utan den minsta felkod .
Så nu vänder jag mej till er för hjälp, då mina idéer har tagit slut :!:
dom idéerna jag har kvar är tändspole, tändmodul elr vevaxellägesgivaren .
Tacksam för all hjälp jag kan få :)
Mvh Emil The new one
Senast redigerad av 1 KlorinElvis, redigerad totalt 0 gånger.
MVH KlorinElvis
Volvofrälst biltok
Volvofrälst biltok

- By Xanthopteryx