Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Här har du en pris värd bil.

http://www.blocket.se/vi/7101039.htm?ca=9_s
Underlig bil. 3 ägare och 1 besiktning på 1 år?? Dessutom har den ingen dragkrok, vilket skulle förklara besiktningen?? :shock:

Nåja, säkert en fin bil.

/Henrik
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Tyckte att det var en konstig Model på en Plus Plus o en Sport Edition. Kanske är någon test bil eller något.... Trodde inte att man kunde slå ihop två såna packet.
Användarvisningsbild
av Bosa
henka35 skrev:
Här har du en pris värd bil.

http://www.blocket.se/vi/7101039.htm?ca=9_s
Underlig bil. 3 ägare och 1 besiktning på 1 år?? Dessutom har den ingen dragkrok, vilket skulle förklara besiktningen?? :shock:

Nåja, säkert en fin bil.

/Henrik
Volvo Bil i Göteborg AB som ägt den från början, sen Volvia och slutligen OD Bilteknik.
Volvo Bil blev ägare till den 2004-12-27 och 2004-12-30 besiktades den med felet länkarmslagring fram vänster inre främre glapp.

Borde vara en testbil eller?
av nevyn
Hehe coolt...
Användarvisningsbild
av Loner
varför har en 05:a besiktas? Import?

/L
Användarvisningsbild
av Jensen
Nu stod det att det skulle vara sportpaketet, men det den har är ju kromade sidospeglar samt dom kromade dörrhandtagen, detta är inte två paket som man slagit ihop, dom delarna går ju alltid att köpa till bilen.
Bilar som kommer från Volvobil kan ibland ha lite speciell utrustning/spec.
Oftast när man hittar välutrustade bilar som är nästan nya kommer dom vanligtvis från Volvobil Gbg, alltså föredetta tjänstebilar utställningsbilar mm.
Användarvisningsbild
av Bosa
Den där 05:an är nu avpolleterad pga att höger bakskärm samt bakre stötfångare var grovt repade och kräver omlack. Var även en redig repa på stötfångaren i fram samt en liten reva i klädseln som enligt säljaren inte gått igenom tyget. Inget som helst nerslag på priset heller. Är glad att jag inte gick enbart på säljarens snack utan att kräva bilder.

Har även bestämt mig för att det blir en 05:a. Har för tillfället 3 bilar jag väljer mellan och denna gång ska det förhoppningsvis bli affär. Två av dem är additionbilar och en är business. Businessen har gått drygt 1600 mil och de två andra ligger på 3900 samt 4400 mil. Businessen är ruby röd med beige alternativt oak inredning och den är tydligen omlackad under list på en av dörrarna samt att stötfångaren bak är omlackad. Detta gjordes enligt handlaren pga repor som drog ner helhetsintrycket av bilen som i övrigt ska vara väldigt fin. Har fått ett pris på den på 236k inklusive nya hakka4 och mvk. Dragkrok sitter redan monterad.

De andra två får jag ge 223k resp. 224k för och är förutom några stenskott i fronten i väldigt fint skick. Silver resp. titanium grå är färgerna och bägge har mörk inredning. Bägge har fräscha v-däck och dragkrok och jag får med ny mvk eftersom ingen av dessa bilar har det monterat. Ingen av additionbilarna har rattknappar för radion, är rena addition alltså.
Användarvisningsbild
av Loner
Addition saknar väl Larm....
Användarvisningsbild
av Bosa
Loner skrev:Addition saknar väl Larm....
Jäpp det som skiljer addition från business är larm, spoilerljus, insynsskydd, läderknopp på växelspaken, läderhandtag på handbromsen, textil/läder istället för textil/vinyl, belysta make-up speglar, rattknappar och så har business mesh panelinlägg. Tror inte jag glömt nåt men är osäker.

Har man letat bil för länge om man kan detta utantill? :D

Det som gör mig lite fundersam angående businessbilen är att det är omlackat.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt