Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Sparkz skrev:Och tillsatsluftslid.
tja då kanske tomgångsskruven är lågt ställd och tillsatssliden släpper igenom för mycket ?
/emwtur
av anp
Kontrollera co-halten, är den låg går motorn dåligt.
Kontrollera/byt insugspackningen, ganska vanligt att den spricker på B21 m,fl.
Kontrollera luftbälgen mellan insug och luftmängdmätaren.
Dubbelkontrollera vakumslangen till bromsservot, vanligt med sprickor i den i.o.m att den rör sig tillsammans med motorn vid gaspådrag.
Hej, jag är ny här på forumet :D . Jag har också lite tomgångsproblem på min 744GLE -88 med b230E. Gången är normal vid kall motor (900rpm) men vid varm motor så kan motorn mycket väl gå upp till (1600rpm) på tomgång. Är lite av en nybörjare när det gäller att pilla med bilar så ha överseende med det är ni snälla :). Jag har provat att spreja startspray på alla tänkbara delar på motorn, när jag sprutade på spridarna så var det precis som att motorn höll på att "kvävas". Kanske en dum fråga, men är detta ett tecken på ev. luftläckage :oops: ?
Nej - det är inte alls en dum fråga.
- du har säkert problemet där - tror det sitter gummiringar som skall täta runt spridarna.
/emwtur
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju int[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]