Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas14
Tjenare jag har performance sound som är det lägsta ljud alternativet för volvo och har köpt en centerhögtalare som sitter i mittenkonsolen och diskant i A-stolpe men när jag kopplar in centerhögtalaren så kommer inget ljud ur den men det kommer ur diskanthögtalarna någon som har en aning varför?
Användarvisningsbild
av dazw01
Har dessvärre inget svar på detta... men är intresserad för att jag precis gör samma grej.. =)
Köpte ett 6.5" Pioneer Kit med diskanter (till framdörrarna) Vilket lyft =)
Var kabeln fördragen till centern oxå..!?
Köpte du originalhögtalarna..!?

/Danne
av Fred
Nu vet jag inte hur det är i XC90 men i V70 så måste man ha en HU med Dolby Surround för att få ut något ur centern. Dessa HU driver centern med interna förstärkaren och de övriga högtalarna med ett externt steg. I min bil var kabeln till centern framdragen trots att det satt en snik-HU utan Dolby (tills jag bytte HU! :D ).

Har era HU knapp för Dolby och ratt för center? Om inte kan ni antagligen inte få ut något ljud i centerhögtalaren.

Mvh
/Fred
av Tompak
Jonas14 skrev:Tjenare jag har performance sound som är det lägsta ljud alternativet för volvo och har köpt en centerhögtalare som sitter i mittenkonsolen och diskant i A-stolpe men när jag kopplar in centerhögtalaren så kommer inget ljud ur den men det kommer ur diskanthögtalarna någon som har en aning varför?
Hur gick det med detta, undrar också. Det funkar alltså direkt med diskanterna fram i alla fall? Centerhögtalaren då?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Tyvärr kan ni nog glömma centern till preformance systemet då den inte har samma konfig som de större paketen slutsteg osv.. vill ni ha centern att fungera så får ni göra eget kablage tyvärr :(

Diskanterna fungerar eftersom de får samma signaler som de högtalarna som sitter i dörrarna ( de sitter i samma "kedja")...
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]