Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är min bil i status "Nu byggs din Volvo V70". Verkar som om mitt preliminära leveransdatum på vecka 20 kan bli någon vecka tidigare om jag har tur...

Hur lång tid har det tagit för er andra att få er bil efter att den varit färdigbyggd i fabrik?

Vill ... ha ... min ... nya ... bil ... nu!
Åhhh vad spännande!
Vi fick vår bil efter ca 3 veckor tror jag det var, skulle fått den denna veckan (v.15) enl. det preliminära leveransbeskedet vi fick först, men hämtade den för nästan 3 veckor sedan. Bilen byggs på ca 1 dag, sedan tar det bara några dagar så kanske slutet på nästa vecka kommer den gå från fabriken finnas hos försäljaren, det kan ta några dagar innan bilen är inreg hos säljaren, så ring och kolla när du ser att bilen är på g till säljaren så kanske den står där redan nästa dag! så snart, snart kommer du få glida omkring i din nya bil :D
gumssan skrev:Åhhh vad spännande!
Vi fick vår bil efter ca 3 veckor tror jag det var, skulle fått den denna veckan (v.15) enl. det preliminära leveransbeskedet vi fick först, men hämtade den för nästan 3 veckor sedan. Bilen byggs på ca 1 dag, sedan tar det bara några dagar så kanske slutet på nästa vecka kommer den gå från fabriken finnas hos försäljaren, det kan ta några dagar innan bilen är inreg hos säljaren, så ring och kolla när du ser att bilen är på g till säljaren så kanske den står där redan nästa dag! så snart, snart kommer du få glida omkring i din nya bil :D
Tackar för info.

Spänningen stiger! Jag kanske blir med bil innan april månads utgång vilket är betydligt tidigare än jag räknat med!
Det tror jag säkert, tror det tog max 1 vecka från det bilen bygdes tills den var hos säljaren :D Du har köpt en likadan som vår bil och vi är mkt nöjda! Vad köpte du för färg? Tillval mm? Håller tummarna för att bilen snart kommer :wink:
gumssan skrev:Det tror jag säkert, tror det tog max 1 vecka från det bilen bygdes tills den var hos säljaren :D Du har köpt en likadan som vår bil och vi är mkt nöjda! Vad köpte du för färg? Tillval mm? Håller tummarna för att bilen snart kommer :wink:
Grunden är V70 2.5FT Business Summum Automat i Seashell Beige med svart inredning och klädsel. Saker som är tillagda är bl.a. (kan ha glömt något)

- Herrgårdspaket II
- Barnsäkerhetspaket med kuddar och barnlås
- Parkeringshjälp fram/bak
- High Performance
- Bakre mittarmsstöd
- Takspoiler
- R-ratt
- R-pedaler
- R-mattor

Planerade inköp är bl.a.
- 18" sommardäck
- Oceanrace dimljus

Sedan hoppas jag på möjligheterna att trimma motorn i syfte att få ner bränsleförbrukning. Har fått lite olika bud på om optimeringar kommer att vara med fokus på effekt/vrid eller bränsleförbrukning. Hoppas att jag har ett val...

Hur är er bränsleförbrukning på den nya bilen?
Vi körde långfärd i helgen, det var bl körning körde på 0,76 fullastad bil så vi är nöjda! Något som jag kan påminna om och slå ett slag för är den ECO driving kursen du får när du köper en ny volvo! Den är kanon bra och framför allt rolig!
0.76 l/mil :lol:
Jag antar att du körde på ren bensin och inte etanol.

Oavsett så är det en väldigt bra / låg förbrukning.

Själv så har jag bara hunnit med att köra 12 mil med bilen huvuddelen stadskörning.
Jag har en förbrukning på 0.95 med ca E30 blandning.
Jag har kört relativt försiktigt och inte belastat motorn för hårt under inkörningen. Jag skall ut på en längre tur snart och det skall bli väldigt intressant att se var man hamnar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic