Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

GRATTIS SOM FAN

Det e ju en pärla den där bilen :D, sen e det ju inte negativt att det e två år till nästa besiktning dock kan det komma fler fel tills dess.

vol:-) vol:-)

Eller har du planer på att gå över bilen någe noggrannare för att se efter fel som kan anmärkas?
Användarvisningsbild
av Ståhl
Tack tack :D :D :D

Om jag inte berättat det tidigare i tråden så är det såhär att jag har en del framtidsplaner som ligger och lurar.
Jag ska i med en lite vässad b20 + 2,5" avgas.
Jag ska ljudisolera hela kupén+torpedvägg både in och utsida.
Kanske på med nån tuffare färg..fast mattsvart är ju det tuffaste som finns så det skiter jag kanske i.
Sen fixa alla sånadär småfel lite varstans på bilen. + lägga igen lite hål här och där.

Sen kommer det viktigaste av allt :D Ljudet såklart!
:-)-)

Och nu kanske det inte kommer hända så mycket på ett tag.
Eftersom just nu är jag ganska pank och ska köpa b20 block med 8 bultsvev och toppen med dom större ventilerna.
och dubbla SU har jag liggandes, och en K eller D-kam kommer jag troligtvis få gratis. Sen så har en polare ett 4-1 extraktorgrenrör liggandes som jag skulle få köpa billigt.
Sen märkte jag idag att min bakaxel mår inte så vidare bra...så den blir svetsdiffad snart. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Nu börjas det.

Har idag vart och hämtat lite roliga grejer.
En ganska komplett b20 av okänd årsmod. Som det troligtvis sitter en D eller K-kam i.
Ett tomt b20E block
En 8bults vev tillhörande blocket
Kolvar till samma block
En vattenpump
Ett b20 tråg med tillhörande pump. tidigare setat i samma E motor.
En E-topp. troligtvis både portad och planad. 44/35 ventiler.
Ett 8bults svänghjul
En okänd sprängkåpa.

Och allt detta fick jag helt gratis av 2 polare.
:D
Skall svetsa ihop ett motorställ så jag kan börja riva ner ena motorn.

Lite bildbevis vill ni väll ha ? :wink:

Bild
en b20

Bild
ett tomt b20E block

Bild
Kolvar

Bild
b20E topp. 44/35 ventiler.. dom verkar ha tagit ur förbränninsrummen på den lite

Bild
toppen ser portad ut

Bild
en,två,tre,fyra,fem,sex,sju,åtta bultar i veven

Bild
the vev

Bild
en till bild på det tomma blocket.. loppen verkar vara bra faktiskt.. lite skit på bilderna bara

Bild
ett svänghjul i en sprängkåpa

Bild
Lite bättre bild på toppen, där ser man hur dom tagit ur förbränningsrummen lite för att minska risken för knackning?

Bild
Är den portad? .. måste iaf lägga igen spridarhålen.

Bild
Mina dubbla SU ligger och väntar

Verkar som att det blir till att renovera hela motorn medans man endå har hela isärplockad. :roll:

:-)-)
Meka motor e ju nästan alltid kul om det kommer någe bättre ur det :D
Användarvisningsbild
av Ståhl
~Kalle~ skrev:Nu har du att göra :D
Jomenvisst. 8)
Tomas88 skrev:He he. Nu när du inte har besiktnings 2or att fixa så var du ju tvungen att ha nåt annat. Har man inte jobb så skaffar man sig :wink:
hahah ja det är ju sant :D
cybermunk skrev:Meka motor e ju nästan alltid kul om det kommer någe bättre ur det :D
Det är då mycket roligare än att fixa besiktnings 2or iaf :D

Och sen har jag upptäkt en ganska rolig sak till... min bakaxel är sågott som tvärslut. glapp överallt. och tvärstagets bussningar är paj så bakaxeln sitter i princip löst.
så din bil kan i princip svänga när den känner för det. Det e ju inte direkt kul då den kan bestämma sig för att svänga när den inte ska.

INLÄGG 400
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 48

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]