Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zeder
Hej!
Gav mej på att försöka fixa min 745 som stått ett tag.
Bytte huvudpumpen (ny) den fungerade c:a 20 min sen stendog den. Motorn startade dock aldrig men den fick iaf bensin.
Jag vet hur pumpen låter när man slår av tändningen så den funkade fint men som sagt bara i c:a 20 min nu är den stendöd, förmodar att den precis som den begagnade jag bytte till har gått sönder.

Bakgrund : Bilen får ingen bensin, bytte till en begagnad pump, funkade en dag sen hade den gjort sitt, har bytt relä, filter, kollat ström, förpump osv det gamla vanliga felsökandet.

Min fråga är finns det nåt som kan "slå ut" bensinpumpen på bilen? Har skiftat relän både nytt o begnagnat så det verkar inte vara dom som går hela tiden.
Givetvis kollat säkringarna oxo

Känns som läge att skrota bilen :-(

Men är intresserad ifall nån här har varit med om nåt liknande, sökt på forumet men hittade inget.
av Zeder
Vovlo_Henrik skrev:Det är inte kablarna till pumpen som är dåliga?? Mät så du har spänning till pumpen :wink:
Jag har kollat strömmen till pumpen, den är som den skall.
Tänkte på en sak, "slangen" mellan pumpen o filtret, kan den ställa till det? Den känns inte helt fräsch, fast den skall ju inte göra så att pumpen lägger av helt
av Vovlo_Henrik
Ja den kan göra att soppa inte kommer fram, även filtret kan vara igensatt... Kan va en ide att prova pumpen lös så du ser att du ha ström genom genomförningen i själva locket :wink:
av Zeder
Skall prova att lossa på "slangen" , heter den? :) till filtret o se ifall pumpen kommer igång o om det kommer nån soppa, tror inte det gör nån skillnad men kan ju prova :)
av Zeder
Zeder skrev:Skall prova att lossa på "slangen" , heter den? :) till filtret o se ifall pumpen kommer igång o om det kommer nån soppa, tror inte det gör nån skillnad men kan ju prova :)
Filtret är oxo det helt nytt
Användarvisningsbild
av sidhabo
Kolla tryckregulatorn i motor rummet. Skulle ju kunna vara den som är stentäppt så att motorn brinner i pumpen ...
Hur länge gick den då när du mätte strömmen ? Alltså jag antar att du mätte strömmen (Ampere) och inte spänningen. Hur många ampere drog den ? Om den var normal fattar man ju inte hur du kunnat bränna 2 pumpar.
Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]