Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pajjon
Jag har precis köpt en volvo s80 t6 -00 som har navigatorn men jag får det inte att funka.

Vad jag än söker på så står det bara " There are no facilities available " någon som kan mer om det än mig ? :D

Tacksam för svar.

M.v.h Patrik
Användarvisningsbild
av CarMan
beskriv mer.
funkar det normalt, när du bara tittar på kartan, men när du söker efter en destination så funkar det inte?
av pajjon
Jag kan bara säga att när jag har kartan framme när jag kör så rör den sig och följer med, så långt funkar det i allafall. Om jag väljer land, stad och sedan destination och klickar på search så står det bara "There are no facilities available "

M.v.h Patrik

CarMan skrev:beskriv mer.
funkar det normalt, när du bara tittar på kartan, men när du söker efter en destination så funkar det inte?
av Arne Johnson
Om du väljer att ange en adress med gatunummer i den aktuella staden, funkar det då?
Vad sitter det för CD-skivor i läsaren?

Jag tänker att om du har en gammal kart-CD kanske det inte finns några "facilities" inlagda på den stad du angivit. Från början fanns nog bara Volvo försäljningsställen, Liseberg och Vasa-museet med som "facilities".

/Arne
av pajjon
Jag får kolla vad det sitter för skivor i den, men mina verkar vara på engelska och när jag har skrivit in "city" och "Destination" och klickar på "Search" så säger den bara " There are no facilities available "

M.v.h Patrik

Arne Johnson skrev:Om du väljer att ange en adress med gatunummer i den aktuella staden, funkar det då?
Vad sitter det för CD-skivor i läsaren?

Jag tänker att om du har en gammal kart-CD kanske det inte finns några "facilities" inlagda på den stad du angivit. Från början fanns nog bara Volvo försäljningsställen, Liseberg och Vasa-museet med som "facilities".

/Arne
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har exakt samma anläggning i min bil. jag har aldrig tänkt på at man kan trycka på search ?

jag väljer stad/adress
av pajjon
Jag kommer dit där man skriver in " city " och " Destination " eftersom det är på engelska, men vad gör du när du skrivit in stad och adress, trycker du bara " enter " på ratten ?

Om du orkar och har lust får du gärna skriva hela proceduren om du vill, ändå från att du slagit på den :D

M.v.h Patrik

CarMan skrev:Jag har exakt samma anläggning i min bil. jag har aldrig tänkt på at man kan trycka på search ?

jag väljer stad/adress
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]