Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vad!? Se nu vad jag missar för att jag inte var inne på forumet igår :roll:

Tur att det inte var värre som sagt, jag trodde hela bilen hade gått upp i rök!

/Kalle
Det verkar som att det slutade pyra i samma stund som jag bröt strömmen. En kompis hade kabelbrand i sin Audi för några år sedan, det lärde mig att alltid ha med mig en rejäl avbitare så jag kan klippa batterikabeln enkelt. Det är ett starkt tips till er som har batteriet i motorutrymmet / lättillgängligt.

Så här i efterhand så är jag mycket glad att detta skedde i Gävle.
När jag började leta efter en ny lampcontroller så drog jag iväg en liten efterlysning bland saabkompisar där omkring. 5min senare så hade jag fått tag på en 5mil utanför stan.
Direkt när jag lagt på luren så ringer en till kille och säger att han tyvärr inte har någon men att behöver jag skjuts någonstans för att få tag på en så kan han titta förbi direkt. Sagt och gjort så åkte vi och köpte den där. :)

Och jag har haft sån jädra bonnröta att inget annat verkar ha tagit skada, all belysning fungerar i alla fall med den nya ikopplad.
Med tanke på mängden rök så var jag övertygad att det var betydligt mer som gått åt pipan.

Jag har fortfarande inte en aning om varför den blev så varm men den enda rimliga förklaringen med tanke på att allt kablage verkar vara helt är väl att det blivit kortis någonstans på kretskortet.
Gott att det löste sig så "smidigt" tillslut i alla fall! Någongång måste du ju ha tur också!

Fälgarna är ju "FET NICE"! :D
Men du. inte för att vara katig eller så, men skulle vilja ge dig ett tips (fråga tomas om inte annat) byt ut bultarna! Mina rostade ju fast, plus att det är snyggare med blanka och fräscha bultar!
Kabel/el bränder e okul och dom luktar ju inte godis heller.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 78
Problem med trafikinformation RTTI

Såg trafikinformation senast idag.

Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kontr[…]

Elpriset