- fre 03 apr 2009, 19:52
Som rubriken lyder. Idag bytte jag till sommardäck och alla gick som på räls tills jag kom till vänster fram däck. Då fick jag av alla muttrar utan problen. Men vid påsättning av sommardäcken efter att ha fått på alla muttrarna och man gör den där sista draget med "biltemas" fälgkors så gick hjulbulten av!? Är ju inte sveriges starkaste man precis men ska man verkligen kunda dra av hjulbulten med ren handkraft?
Nu har jag visserligen 4 bultar kvar tänker nu.
Svaret är ja och nej. JA för att alla 4 sitter fast. NEJ för att bara 3 sitter som de ska och den fjärde går varken skruva åt eller skruva av? Den sitter bara o snurrar. Men som sagt går inte få loss och går inte få på "hårdare". Verkar va nå gäng problem? eller att hjulbulten sitter lös?
Det andra problemet hoppas jag är ngt enklare åtgärdat men går de lösa med ny hjulbult? Behöver väl inte lossa och byta navet och bromsar o allt?
Så jäkla typiskt bara för att man vill byta däcken hemma själv istället får åka till däckverkstad..
Bilen är en V50 Addition -05 med orginal 15" volvo sommardäck/fälgar
Inga konstigheter dvs..
Nu har jag visserligen 4 bultar kvar tänker nu.
Svaret är ja och nej. JA för att alla 4 sitter fast. NEJ för att bara 3 sitter som de ska och den fjärde går varken skruva åt eller skruva av? Den sitter bara o snurrar. Men som sagt går inte få loss och går inte få på "hårdare". Verkar va nå gäng problem? eller att hjulbulten sitter lös?
Det andra problemet hoppas jag är ngt enklare åtgärdat men går de lösa med ny hjulbult? Behöver väl inte lossa och byta navet och bromsar o allt?
Så jäkla typiskt bara för att man vill byta däcken hemma själv istället får åka till däckverkstad..
Bilen är en V50 Addition -05 med orginal 15" volvo sommardäck/fälgar
Inga konstigheter dvs..
Senast redigerad av 1 Meswe, redigerad totalt 0 gånger.