Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
TheBree! Riktigt snygg. Jädrans asså, min 940 ser ut som västa skrothögen i jämförelse.. :roll:

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Du är förresten inte sugen på att pyna lite med dioder?
Tex till regbelysning, bromsljus, bakljus, blinkers osv..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av TheBree
Jag måste bara dra en liten solskenshistoria som har utspelat sig under helgen här.

Jo det var såhär att jag skulle ju byta till sommardäck i veckan (tisdags tror jag) och sagt och gjort gjorde jag ju detta. Jag var även ute och fyllde på luft och test körde lite allmänt, och när jag kom hem efterdrog jag allt ihop igen (110 Nm på momentnyckeln), och plockade in alla verktyg etc. Inga konstigheter så långt ju.

Men sen i Lördags när jag skulle städa ur bilen så upptäcker jag att nyckeln till låsbultarna inte ligger på sin vanliga plats. Nu börjar jag få lite lätt panik för när jag tänker till så kan jag inte komma ihåg att jag plockade in nyckeln i tisdags. Därför tar jag ut alla verktyg för att kolla så den inte ligger kvar där någonstans, inte de. Jag vänder upp och ner på hela arbetsbänken men hittar den inte. Helvete tänker jag. -Aja, nu var det ju inte det jag skulle göra. Så jag börjar städa bilen istället.

Och så fortsatte jag även att leta efter den igår men hittar ju såklart inte den. Desto mer jag letar desto mer säker blir jag på att jag måste ha glömt kvar den på hjulet. Alltså att jag inte tagit bort den ifrån låsbulten och sen kört iväg.

Och så när jag körde iväg idag så tänker jag att jag kan likaväl köra lite sakta så om jag kanske har tur (vilket jag inte trodde att jag skulle ha) så kanske jag hittar den.

När jag kommer typ 300 meter från bostaden ner till en rondell så ger jag återigen upp hoppet om att hitta nyckeln. Men jag får stanna för en 5-6 bilar som kommer från vänster.

..Och då får jag syn på något som blänker på insidan av rondellen som påminner om själva nyckeln. Såklart så stannar jag på ett lämpligt ställe en liten bit ifrån rondellen och går ut mitt i för att plocka upp föremålet.
Och gissa om jag blev glad när jag upptäckte att det var den! Och att jag hittade den så långt iväg också. Hur kan det ske?!

Fasen så skönt och slippa allt krongel med att få bort låsbultarna till hösten! Helt överlycklig är jag nu!

Det var min lilla solskenshistoria från idag! :D

PS: Tänkte faktiskt svänga förbi macken påväg till jobbet sen och köpa mig en Triss-lott! :D
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja man ska ju ha lite tur ibland med :D
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 38

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]