Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kribi99
Jag har precis köpt en extraljusramp från hella och undrar nu om någon vet hur man ska koppla in den, finns de något annat sätt än att köpa ledningssats från volvo och betala runt 1200 kr o sen att de ska göra jobbet som kanske går på runt 2000 kr till? De verkar inte som att de funkar att koppla in den själv. Är de något speciellt med bilar nuförtiden att man inte kan göra de själv?
Användarvisningsbild
av Algen
Hej

Om du köper satsen för 1200kr får du med allt utom x-ljusen.

Instruktioner så att du kan koppla på 7 olika språk :lol:

orginalkablaget finns ej att få tag på annat sätt (rätta mig om jag har fel)

Mathias
av kribi99
okej tack... jag får försöka...
Användarvisningsbild
av henka35
Allt du behöver är en reläsats. Köp gärna Bosch (75A) för att inte få problem. Sedan kan du ta styrstörmen för relät direkt från helljuset i reflektorn. fäst gärna relät vid batteriet, det finns bra med plats där.
I övrigt så följder du bara instruktionerna som finns med Hella ljusrampen.

Mvh Henrik
av alan
Om man köper Volvo satsen vad följer med och vilka fördelar är det? Funderar på att koppla in egna extra ljus men funderar på att bara koppla in dom via relä från batteriet och styrström från helljuset. Alternativt funderar jag på att köpa xenon kit till helljuset sparar rätt mycket tid och pengar.
Jag har hört att det kan finnas fördraget, men det är inget jag skulle rekommendera. Gamla oanvända kontakter och underdimensionerade kablar. Det säkraste och det bästa om man vill ha full effekt av sina extraljus är att dra nytt.
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]