Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Det där har jag för mig läggs in i mjukvaran i styrboxen som du precis har monterat så att få in det i din bil känns rätt kört utan att byta trimleverantör. Tyvärr :(

Möjligtvis att du kan köpa programeringsutrustning och bara lägga in koden för det där.

Edit: Det går att lägga in koden i din nuvarande mjukvara. Men då lär du hitta någon som kan göra det åt dig alternativt köpa på dig utrustning.
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.p ... t=live+sid
http://virtuaalitalo.fi/wiki/stcfwiki/i ... e=SID_info
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du har inte provat att trycka på båda knapparna samtidigt, som han gör i filmen? :wink:
Användarvisningsbild
av TheBree
Idag har jag hunnit med mycket småfix på bilen.

1. Jag bytte Saab-emblemet på bakluckan.

Här har vi det gamla och det nya.
Bild

Var lite små tjurigt att ta bort det. Jag körde med "fiskeline-metoden" och försökte "såga" mig igenom limmet. Problemet jag hade var att linan gick av titt som tätt, fick byta typ 5 gånger. Men tillslut så gick det. Sen när jag väl hade fått bort emblemet så fanns det en s*tans massa lim kvar på lacken, jag karvade med naglarna, en trasa och T-röd och även lite fälgrengöring på slutet. Och så vaxade jag lite snabbt med det vaxet jag hade hemma: Smarttabs Platinum (tror jag det heter). Sedan var det bara att trycka dit märket.

Märket på plats:
Bild

2. Jag bytte ut sidoblinkersern. Gick på fem minuter, jätte lätt! Sånt gillar vi!

Såhär blev det:
Bild

3. Äh, vafan när jag ändå har tid kan jag likaväl dra dit USA-blinkersen också! Det var också otroligt smidigt. Lossa en skruv, ta ut insatsen, av med lampan och ta fram USA-insatsen och in med allt igen!

Före montering av Sidoblinkers och USA-blinkers:
Bild

Efter montering av Sidoblinkers och USA-blinkers:
Bild

En till bild får ni njuta av!
Bild

Det enda som "stör" mig lite med USA-blinkersen är att de är så vita om man jämför med Strålkastarna, men det blir väll så med tiden, bilen är ju trotts allt inne på sitt tionde år nu.

Visar också detta med en bild:
Bild

Får se om jag ska fixa med nått imorgon. Annars har jag "ju hela helgen på mig" :P
Det finns lite till och göra: Vaxa och ställa in vinterfälgarna, städa invändigt (har inte gjorts på typ hela vintern, jag vet, dåligt *skäms*), rekonda och "smörja" in skinnstolarna och övrig inredning, tvätta bilen utvändigt. Har säkert glömt nått. Men tänkte hinna med allt i helgen!

/ B
Användarvisningsbild
av Brainy
Trevligt trevligt! Men med mina preferenser så är ju ditt gamla märke som nytt ;)

Du skulle ha frågat om emblemet innan precis som du gjorde med blinkersen ;)
Jag har bytt 3st nu och använt samma teknik på alla tre utan att vare sig få nämnvärt mycket lim kvar eller för den delen skadat lacken.
Jag har lagt min skinnhandske dubbelvikt brevid emblemet och använt som mothåll, sen har jag försiktigt fört in en tunn mejsel i springan mellan emblem och lack och sakta bänt emblemet utåt.
Emblemet på bakluckan blev det mest lim kvar på, det blåste jag bort med högtryckstvätten. Hade ändå tänkt tvätta bilen så...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Fasiken vad det hänt mycke nu då! :shock:
Att Saabloggomärket är lite dåligt är inte helt ovanligt verkar det som. (eller vad säger Brainy? :wink: )
Blev snyggt med blinkersen :)
Intressant detta med radion. Har hört i en tråd att man skulle kunna få fram fler saker i radiodisplayen på min bil också. Har dock inte testat ännu.
1 dl lägre förbrukning är ju riktigt bra om det stämmer. 6,5l/100 km drar min bil i 90 km/h.
Du skulle jämföra färddatorns förbrukning med verklig också för att se om det stämmer.

Roligt att de funkar så bra. .. Ja ja får väl provåka en runda då. (Så man hinner med innan Saab har gått under :wink: :mrgreen: )
Nu har du helt plötsligt en mycket fräschare bil. Trevligt.
Användarvisningsbild
av TheBree
Tack Brainy, jag ska alltid fråga dej om funderingar jag har för du verkar ju ha svar på de mesta! :)

Och sen vill jag ha ett utförligt svar från Tomas hur det var och ha 274 hk på högerfoten igår!

Idag blir det dammsugning och städning invändigt, Leather Cleaner på skinnet. Och så ska jag lägga dit tygmattorna och se hur det känns.

(Dags och börja nu! Sov lite länge idag)

/B
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jasså de vill du ja. :wink:
Jo man blir ju lite sugen på att chippa själv.
Jag är väl inte direkt rätt person till att ge en jämförelse mot hur det va innan men fasiken vad de går. Måste säga att jag är imponerad av att man får effekten så snabbt. Alltså redan på låga varv.
Jag tryckte ju aldrig fullt men det finns effekt så de räcker till i alla fall. :) Roligt trots att det va en Saab :wink:
Användarvisningsbild
av TheBree
Igår var det städning och torkning invändigt som gällde.
Även allt skinnet fick sig en omgång med Leather Cleaner från Turtle Wax. Brukar även köra det på all annan plast detaljer och på dörrsidorna. Blir RIKTIGT bra om jag får bedöma det själv! :)
De nya tygmattorna kom också på plats.

Bild
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 38

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]