Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1983
Som sagt, om jag normalt bromsar till stopp för att sedan köra igen så dunkar det till framtill. Vill tycka att det känns från höger, men inte säker. Vad kan detta vara? Det är ju självklart något som rör sig, men jag tyckte vi var väldigt noga när vi spännde allt igen med momentnyckel och Loctite där det skulle användas. Det har inget med kopplingen att göra då dunket inte kommer om jag släpper upp kopplingen utan gas utan det kommer när jag belastar men vad kan röra sig? Subframen är spännd enligt moment och även efterspännd

Tacksam för ALLA tips och tankar
Har du dragit åt stödlagret på den långa drivaxeln?
Hur bytte du kopplingen, motor, låda och subframe ner, eller motor och låda uppåt?
mvh
grteenbay
Och det övre fästet är på plats?
/greenbay
Vilket syftar Du till då? Alltså motorfästet? Det är på plats och spännt. Bytte föresten även länkarmen när vi gjorde detta jobb då det blev en tvåa på bes, och det konstiga är att när jag sedan skulle släcka 2:an och dom "vaggade" bilen så såg han inget så jag blir :twisted: på detta
Användarvisningsbild
av fxr-90
Mitt tips är att ringa en vän :) öppna motorhuven och och din vän lattjar med kopplingen i drag läge och du tittar och undersöker....och förhoppningsvis hittar du vad som dunkar..(med handbroms i såklart)
Om du lossar det övre motorfästet och drar eller puttar motorn kan du då höra något?
Kanske är det avgassystemet som tar i. Jag kommer tyvärr inte på något mer...
Glöm inte meddela om du hittar felet!
/greenbay

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]