Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

måste kolla jag har tänkt på det förut men det är väldigt sällan jag kör med rutorna nera bak (fram med för den delen) jag har ju alla möjliga fel på min bil och jag skulle lyssna efter ett "oljud" idag så jag "veva" ner bakrutan hallvvägsbak när jag körde i 80-90 och det dunkar i öronen och låter som jag har en helikopter i bagagen.

jag prova veva ner andra bakrutan samma sak och ljudet varierar med axelration, men det hörs inte när jag vevar ner bara framrutan, eller när bakrutan är nere och jag sätter handen som vindskydd i framkant av rutan (såg nog dumt ut när jag satt med armen ut genom bakrutan medans jag körde i 90, kanske inte direkt körskoleexempel men det är ju det som gör att jag tror att det kan vara ett areodynamiskt ljud och är det de måste ju fler ha hört det förut (hoppas att det är som jag misstänker så kan jag stryka 1 sak på problem listan.
kallas visst för "infraljud"
- hela kupen fungerar som en visselpipa - frekvensen blir omkring en hertz - beroende på storleken på kupen.
om man vevar ner framrutan 5 cm brukar ljudet försvinna !
/emwtur
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Tjena har en XC60 d5 från 2013 Helnöjd […]