Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

MoteX740 skrev:Du kan koppla på en vanlig 60W 220v glödlampa på sladdarna som går fram till mätaren, då borde du få mätaren att visa runt halv tank. gör den inte det så är det instrumentet som är paj :)
Va påhittiga folk e. Kul trick :lol:
Man får inte va dum då kan man bli pharmacian. :P
Har nu gjort lite mätningar och får motstånd från armaturen. Provade även glödlampstricket men det hände ingenting med tankmätaren.
Det lustiga är att ibland funkar tankmätaren en kortare stund. Kan kanske vara något glapp i signalkabeln :???:

/Tynong
Tankmätare på 740 är notoriskt opålitliga.
typfelen är;
- dåliga lödningar i instrumentet,
- glapp, avbrott och rost i tankarmaturen.

/emwtur
Tjena!
Har en tankarmatur från en volvo (från möjligtvis från en 940) som är i plast som nu ska sättas i en volvo 740 GL -85 (motor B230 A).
Frågan är bara att färgerna inte stämmer överns!
På den nya armaturen sitter färgerna grå/vit, grå/vit, rosa och svart.
På den gamla sitter svart och vit.... Hur tusan ska det kopplas?? :shock:
Emelie744 skrev:Tjena!
Har en tankarmatur från en volvo (från möjligtvis från en 940) som är i plast som nu ska sättas i en volvo 740 GL -85 (motor B230 A).
Frågan är bara att färgerna inte stämmer överns!
På den nya armaturen sitter färgerna grå/vit, grå/vit, rosa och svart.
På den gamla sitter svart och vit.... Hur tusan ska det kopplas?? :shock:
.Gråvit/gråvit på den nya armaturen är till tankgivaren,rosa till pumpen och svart till pumpens jord. Frågan är ju om du fysiskt och psykiskt kan få dit den.Får ju även ohm-mäta den gamla och kolla om givaren har samma värden som den nya. :)
Hemulen skrev: Frågan är ju om du fysiskt och psykiskt kan få dit den.
Den va kul Hemulen :-DD Speciellt om man faktiskt har provat själv att kränga in armaturen. Men det kanske är lättare ifall man kan ta väck pumpen ....

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]