...

Moderator: Moderatorer

av DDD
Folk som kör i 80 km/h utan anledning på 2+1-väg just då det är 1-filigt och sedan ökar farten till 110 km/h där det blir 2-filigt.
Får go lust att knuffa....... :)

Just 2+1-väg är också irriterande.

MVH
av LarsBd
Jag saktar in där det är enfiligt om bakomvarande ligger för nära och ökar naturligtvis sedan till tillåten hastighet när det blir 2 filigt. Något straff ska de ha som inte har vett att hålla avstånd.
av DDD
LarsBd skrev:Jag saktar in där det är enfiligt om bakomvarande ligger för nära och ökar naturligtvis sedan till tillåten hastighet när det blir 2 filigt. Något straff ska de ha som inte har vett att hålla avstånd.
Det är sällan någon är ensam på vägen! Den gången någon är ensam, så går det bra att köra i 2 km/h var som helst.

Ha nedanstående i åtanke nästa gång någon har för avsikt att vara ett hinder för andra medtrafikanter.

Självklart ska ingen trafikkant vara ett hinder på vägen och skapa kilometervisa köer på grund av någon personlig åsikt om andra medtrafikanter. Det är inte något som en medtrafikkant ska avgöra, om vad som är rätt eller fel i trafiken! Låt polisen göra det. Att vara ett hinder strider mot trafikförordningen. Hoppas alla tänker på det nästa gång ni har dessa köer bakom er när ni kör.

Trafikförordningens 2 kap. 1 § 2 st
En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.
Användarvisningsbild
av eccy243
Privatpoliser finns det alldeles för många av i trafiken. Önskar att alla som håller på med detta satyg slutar omgående. Som redan påpekats är det polisernas uppgift att se efter så att trafikreglerna efterlevs. Men sen är det ju fritt fram att tipsa polisen. Men att göra något själv är inget som uppskattas av någon. Möjligen han som gör det själv, men det väcker enbart irritation hos övriga.
Ända tillfället jag nyttjar Dimbakljusen är när någon dåre slickar bakre kofångarn slår på och av 2-4 gånger då brukar dom backa detta har jag även gjort mot en polisbil som låg onödigt nära han fattade nog vad jag menade för han backade av lite.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 552
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Fel centerhögtalare?