NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Heden skrev:Jag använder en sådan här: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=116149

Fungerar klockrent på de bilar som jag har testat den på! Jag skaffade den när jag blev så trött på att garagedomkraften inte kom under min sportbil som är ganska så låg. Nu är inte det direkt ditt största problem Andreas :wink:

Jag kan iaf. varmt rekommendera produkten som sådan, bra, smidig och allmänt mindre bökig att släpa på än en garagedomkraft :)
Nä, markfrigången har än så länge inte orsakat några större problem...
Heden skrev:Jag använder en sådan här: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=116149

Fungerar klockrent på de bilar som jag har testat den på! Jag skaffade den när jag blev så trött på att garagedomkraften inte kom under min sportbil som är ganska så låg. Nu är inte det direkt ditt största problem Andreas :wink:

Jag kan iaf. varmt rekommendera produkten som sådan, bra, smidig och allmänt mindre bökig att släpa på än en garagedomkraft :)
Har varit med och bytt på en C30 T5 summum med bodykitt, lågt sportchassi o allt annat. Puh! Det var jobbigt! En (=jag) fick stå och lyfta upp hjulhuset samtidigt som den andra körde under domkraften! :lol:

Satte domkraften på samma ställe där orginal (skit)domkraft ska sättas. Funkade perfekt! :-)-)
av Lövet
henka35 skrev:Hej

Någon som vet vart man kan köpa denna typ av Jack pad.
//Henrik
Den ser ut att passa perfekt i plåtkanten.

Kom igen, någon som vet?
av Lövet
$24 plus moms frakt och tull var verkligen inte gratis!

Att jag tyckte den såg så bra ut beror på att med de vanliga jackpadsen har en förmåga att gå sönder när de används mot en vass kant. De är ju normalt sett gjorda för att användas mot en platt yta och så ser ju inte S40N ut undertill.
Användarvisningsbild
av henka35
~Kalle~ skrev:Här kan du köpa den. Frågan är om den är värd priset?
Såg det, tog bilden där ifrån. Men orkar inte köpa grejer från USA med hög dollarkurs och lång levernastid. Ingen som sett denna typ hos någon svensk firma?

//Henrik
av Lövet
Bytet är gjort men jag kan inte direkt påstå att det gick smidigt. Till att börja med så hade ALLA hjul rostat fast i navet :evil: Sedan så gick jackpaden naturligtvis sönder, de tål helt enkelt inte den belastning som blir när den läggs mellan en vass kant och domkraften.

Precis innanför domkraftsfästet så finns en relativt platt plåtyta med vissa perforeringar i. Är detta en yta som man framöver skulle kunna försöka lyfta i? Det verkar som att domkraften skulle kunna lyfta betydligt stabilare (och utan att förstöra jackpaden) om man lyfte i denna platta yta istället?
Användarvisningsbild
av mikhan
andreas_lofgren skrev:
Precis innanför domkraftsfästet så finns en relativt platt plåtyta med vissa perforeringar i. Är detta en yta som man framöver skulle kunna försöka lyfta i? Det verkar som att domkraften skulle kunna lyfta betydligt stabilare (och utan att förstöra jackpaden) om man lyfte i denna platta yta istället?
Om du menar fram så brukar jag sätta domkraften där,har funkat bra.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]