NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Är det nån som vet om det blir några förändringar på V50 DRIVe MY10? Jag har nämligen fått höra från ett par håll att dragvikten skulle öka på versionen utan start/stopp funktionen. Har pratat med säljarna på Volvo här, men dom har inte fått nån information om vad som gäller för MY 10.
Om dom har lyckats öka dragvikten så vore det ju intressant att höra vad dom har gjort för förändringar i såna fall.
Jag tror ju egentligen inte att det är nåt problem med överhettning på motorn (det är ju orsaken till den låga dragvikten).
Användarvisningsbild
av CarMan
jag är tämligen säker på att MY10 får högre dragvikt, men vet inte exakt vad som ändrats i detalj.
motorn har förbätrats så den behöver nog inte lika många åtgärder för att minska luftmotståndet, vilket i förlängningen gör att motor & växelåda får bättre kylning.

du kan även montera Rdesign på drivE från o med MY10

sen finns det en Ny drivE som inte kan ha r-design & kommer att ha låg dragvikt (denna får start/stopp funktion av motorn)
Användarvisningsbild
av CarMan
JE Jr skrev::D Det börjar komma mycket roliga nyheter nu tycker jag!
ja det har till exempel kommit RSE til XC60 som igentligen är lösa enheter som inte integreras med bilen & går därmed att montera i vilken bil som helst
Användarvisningsbild
av Funk
Heden skrev:CarMan => RSE? Förklara vad är det? :)
Rear Seat Entertainment, dvs skärmar för DVD (och TV/ videospel) i baksätet...

/Thomas

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]