Idag hämtade jag Chippet och alla grejer som jag beställde tidigare. Självklart började jag att montera det absolut roligaste! Gick på en halvtimme eftersom jag visste hur man gjorde nu, blev ju tvungen att ta ut det gamla för att ta alla serienummer.
Sen vart det bara att köra iväg. Trodde den skulle hacka och ha sig lite ibörjan men upplevde inget sånt! :D Men Brainy gav mig instruktioner om att ta det lugnt i början så jag har inte maxat den ännu. Men det kommer, om ett tag. Var uppe i som mest 110 och tryckte lite, men inget allvarligt. Man märker ändå stor skillnad.
Tog även och kollade lite bensinförbrukning påväg hem till Tomas (för att se hockeyn), kanske lite tidigt och kolla på det redan men man är ju trotts allt nyfiken, sen hade jag 95-okt i tanken, enligt tillverkaren kan det öka bränsleförbrukningen lite, 98-okt är nog och föredra, ska tanka med det i fortsättningen. I 100 km/h dricker den ungefär 6,5 l/100 km. Väldigt bra tycker jag! Hade i alla fall 7,5 tidigare. Men som sagt, det är kanske lite tidigt och börja mäta på allvar.
Men bra som fan går bilen i alla fall! Ångrar inte för en sekund att jag köpte det! Så numera ligger Viggen på 274 hp och 424 Nm! (RO)