Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallingstam
Tjena!

Är så att jag har en s60 2.4t business++ -01, alltså all utrustning som man kan ha.
01 och 02 så hade volvo den som utställningsbil osv. alltså visade upp den för folk och sånt.

Men iallafall så är det så att jag har hittat en switch i bakluckan, vet absolut inte vad den är till för. Har följt kablarna en bit och det ser ut som om den går till baklyserna och kommer ifrån mellan baksätena på något vis.

Bild 1
http://www.speedyshare.com/706395516.html

Bild 2
http://www.speedyshare.com/868223366.html

Bild 3
http://www.speedyshare.com/894604842.html

Typ så går sladden, hoppas att någon vet vad den är till för!

Mvh Kalle
Användarvisningsbild
av CarMan
svårt att se på bilderna, men tror det är för att stänga av parkeringsasistansen.

sen så har du INTE all utrustning.
buisniss++ är ett paket med mycke utrustning, sen måste man manuelt välje till rätt mycke utrustning, sen så måste viss utrustning monteras av verkstan.
av wallingstam
CarMan skrev:svårt att se på bilderna, men tror det är för att stänga av parkeringsasistansen.

sen så har du INTE all utrustning.
buisniss++ är ett paket med mycke utrustning, sen måste man manuelt välje till rätt mycke utrustning, sen så måste viss utrustning monteras av verkstan.
Okej, men det är ju bara backsensor som jag inte har, har allting annat vad jag vet.. I och med att den har gått som demo bil och visnings bil så blev det väll så att dom mosade i det mesta.
Användarvisningsbild
av CarMan
du kar säkert mycke utrustning, det tvivlar jag inte på, men du har inte allt, jag lovar.

jag mins inte hur den där strömbrytaren brukar se ut, då den bara fans på system som fans innan man integrera parkerings sensorn så man fick brytaren framme i bilen. men dom ska ha en brytare på hatthyllans undersida

sen har du en blir på en styrenhet & det är en styrenhet till en parkerings assistans.
av baljbalj
Slå på den och kör några dar och se om något är annorlunda. Såvida den inte varit hemlig agentbil med "self destruct" funktion lär det inte skada...

Den ser ganska "hemmagjord" ut, det är inget eftermaknadslarm monterat och denna inaktiverar sensorer i kupén ifall man lämnar någon i bilen när man låser eller typ inaktivera någon rörelse/nivåsensor?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jag vet inte om du fått exakt det svar du söker, men detta är ju som det var nämt tidigare en brytare för backsensorerna eftersom kabeln går ner till backsensor styrenheten.. Denna modell brukar volvo montera så man slipper montera en AEM enhet vilket skulle bli mycket dyrare så detta är en "snikvariant" till detta. Med enna brytare man du slå av och på backsensorn om du skulle backa med t.ex husvagn eller släpvagn. Hoppas jag inte upprepar en massa saker nu..
Användarvisningsbild
av CarMan
~Kalle~ skrev:Konstigt ändå, wallingstam har inte backsensorer, men ändå denna knapp :???:

krockad & fick fel stötfångare efter detta?
eller så vart dom aldrig lara med instalationen?

kan hända mycke konstigt på 8 år

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]

Injektorer

Tack för svar, krävs lite förberede[…]