Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
Hej alla!

Har en Röd 855R -96 som jag har lagt ner hela min själ och åtskilliga timmar på att få den fin säkert 20 papp på styling och renoveringar, men då det finns andra i samhället som älskar att förstöra för oss så har nån repat sönder i princip hela bilen. Hade inte helförsäkring så kan inte få skadan lagad så nu har jag tröttnat och tappat lusten för fortsatta renoveringar. Bilen har fortfarande lite skönhetsfel som jag inte hunnit åtgärda ex byta dörrstopp fram och lite sånt. Vad kan man tänkas få för en sån bil då det i princip krävs en omlackering eller om man låter det va och använder den som bruksbil etc. skulle vilja ha lite tips på vad den kan vara värd i runda slängar, la 50 papp när jag köpte den men det kan jag ju glömma nu... :cry:
av Hemulen
Kolla på en gratis bilvärdering.Sedan prisavdrag för vad en lackering skulle kosta +lite till. Det blir ju trots allt lite besvär för eventuell köpare att krångla med lacken. :)
av Lövet
Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 54 200 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 42 000-49 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Vald bil
Fabrikat Volvo
Modell 855 R (250hk)
Årsmodell 1996
Mil 19500
1:a i trafikdat 1996-01-01
av Robban_T5-R
Volvo 855R, -96, automat, servicebok finns inte, dock har jag alla kvitton på allt jag gjort, nya sommardäck och nya 17" fälgar, nya vinterdäck, motorn inte trimmad eller modefierad, gått 26.000, stylingljus nya runt om klarglas, fram, sidoblinkers, skärmblinkers, baklampor och helt nya dimljus (armatur) fram, xenonlook på allt fram plus dioder, dioder bak i skyltbelysning, hyfsad fräsch innuti lite sliten i läder på vissa ställen, helt nya R mattor etc
av Lövet
Robban_T5-R skrev:Volvo 855R, -96, automat, servicebok finns inte, dock har jag alla kvitton på allt jag gjort, nya sommardäck och nya 17" fälgar, nya vinterdäck, motorn inte trimmad eller modefierad, gått 26.000, stylingljus nya runt om klarglas, fram, sidoblinkers, skärmblinkers, baklampor och helt nya dimljus (armatur) fram, xenonlook på allt fram plus dioder, dioder bak i skyltbelysning, hyfsad fräsch innuti lite sliten i läder på vissa ställen, helt nya R mattor etc
Då blir värderingen ännu lägre än den jag klistrade in ovan eftersom den gått 6000 mil till. Dioder, styling osv sänker priset, inte höjer det.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Säg 20 000-25 000kr. :roll: Omlack är inte billigt och dessutom är det svårt att sälja bil i dagens läge. :roll:
av Udenius
Ställ den i ladan och fixa upp den när lusten kommit tillbaks.

Att sälja bil idag är ekonomiskt självmord. Är den dessutom inte i bra skick så ...

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]

plastic restorer eller ommålning

som Kalle skrev, tvätta rent, och om du har t[…]