Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bult
Jag personligen tycker inte att du ens ska tänka tanken att köpa en 2.0 F då den är en av de värsta motorer jag har upplevt, diesel alternativen eller 2.5 F är alla mycket bättre alternativ enligt mig.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bult skrev:Jag personligen tycker inte att du ens ska tänka tanken att köpa en 2.0 F då den är en av de värsta motorer jag har upplevt, diesel alternativen eller 2.5 F är alla mycket bättre alternativ enligt mig.
Jag håller inte med dig om att 2,0F är en dålig motor. Jag tycker faktiskt att den kan vara riktigt underhållande att köra eftersom den varvar på rätt bra! Det är absolut ingen raket, men det tror jag inte att någon hade förväntat sig heller!
av Arese
XC90_Executive skrev:
bult skrev:Jag personligen tycker inte att du ens ska tänka tanken att köpa en 2.0 F då den är en av de värsta motorer jag har upplevt, diesel alternativen eller 2.5 F är alla mycket bättre alternativ enligt mig.
Jag håller inte med dig om att 2,0F är en dålig motor. Jag tycker faktiskt att den kan vara riktigt underhållande att köra eftersom den varvar på rätt bra! Det är absolut ingen raket, men det tror jag inte att någon hade förväntat sig heller!
Håller med föregående talare; en riktigt varvhungrig maskin som gillar att man ligger och vässar på de lägre växlarna. Till karaktären betyligt piggare än vad hästkraftsantalet kan få en att tro. Det gäller dock att inte vara rädd för att använda växelspaken :D

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kan dock tillägga att jag inte har kört så mycket 2,0F. Har kört den nån dag plus lite andra tillfällen. Så förbrukning osv kan jag inte säga något om. Alltså kraft vs förbrukning.

Kör en annan varvhungrig maskin själv! Som har lite bättre klipp än 2,0F.... :) :wink:

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]