PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrjockis
lagt ner projektet..... orkar inte göra om en massa dret :P så köper lager å skit te gammla motorn å säljer bilen.... till salu för den som e intresserad
Användarvisningsbild
av MoteX740
MEn det är ju det som är grejjen med att sätta i annan motor i en bil ! fär att det är roligt att klura ut hur man ska få allt att funka!
Man kan ju bara inte ge upp sådär !!
Användarvisningsbild
av Ringve
originalfästena passar om du har fästena på blocket från en 240 dock tar tråget i balken. sen så krängningshämmarstaget vänder du bara upp och ner så går det fritt från nedre remskivan. sen så tar du en gaspedal från en 240.
Användarvisningsbild
av mrjockis
som sagt lagt ner projektet sålde mn 850 å köpte en 745 turbo.... roligare att plocka ur hästar ur en turbo motor ;)
Användarvisningsbild
av mrjockis
140n kan säljas om ja får rätt peng för den annars får den stå tills jag fått lager till b20n och säljer den då
av volvofager
hej. håller på med samma sak som du fast med m47. var du tvungen att kapa tråget? och i så fall hur? jag håller på att bli galen...får det inte att stämma.
av Arne
Det funkar även om du flyttar fram framvagnsbalken 2-3 cm. Då behöver du inte kapa i vare sig tråg eller framvagnsbalk.
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]