Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Johan11
Hej!

Förardörren har gått i baklås och jag är utlåst. När jag låste upp bilen med fjärrkontrollen drog jag i handtaget på förardörren lite för tidigt. Något med mekaniken hakade upp sig och dörren går nu inte att låsa upp. Och därmed låses inte heller övriga dörrar upp. Dörrlåsen har nog aldrig använts och fungerar inte, har inte lyckats smörja upp dom. Plockade bort förnsterlisterna men lyckas inte den vägen heller. Tittade i dörren på min 740 för att få lite ledning hur jag skulle kunna komma in men lyckas inte. Är det en annan konstruktion i dörren på 960, någon som vet, jag har aldrig haft av dörrsidorna.

Har någon råkat ut för detta och har någon bra ide att komma med? Eller är det att krasa en ruta som gäller?

MVH
Användarvisningsbild
av Claes74
Det är inte så att själva öppningsknappen i handtaget inte har fjädrat tillbaks riktigt.
har hänt någon gång att jag varit för snabb oxå på 740 då och då tenderar den knappen att fastna i intryckt läge och då fungerar det inte att varken låsa eller låsa upp.

Claes
Användarvisningsbild
av tomcrus
sicnarf skrev:Hur menar du?Vi som är amatörer förstår inte riktigt.
om du har nåt spetsigt å rör runt med i låset, så kanske du får kontakt om du har tur. obs
vidarbefodra ej detta tips :evil: annars får du ta till den gamla hederliga skruvmejseln obs åverkan men det är ju din bil :D
av metalHJ
Tja, istället för att sabba låskolven med kolv och nyckelbyte som påföljd måste en ruta vara lindrigaste alternativet! Den lilla på bakdörren kan inte kosta många hundra på skroten...

Så även om kolven kanske inte fungerar, ser det ju ganska illa ut med ett sönderbrutet lås och lockar till sig tjuvar. Och den befintliga kolven går ju att plocka dän, och smörja upp ordentligt så tror jag nog att det går och få fart i den igen. :-)-)
Användarvisningsbild
av quisten
På min 960 -95 har det hänt att jag varit för snabb och det har låst sig på något sätt
men jag öppnade och stängde med fjärkontrollen ett par gånger så fixade det sig.
av Johan11
Jag gav upp alla försök att komma in och gick in via den lilla rutan i bakdörren istället så problemet är nu löst.
Insåg när jag plockade av dörrsidan att jag nog inte kommit in på annat sätt. Ska bara försöka få den i baklås igen (med öppet förnster!) och försöka klura ut vad som hängde sig. Tack för tipsen
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Hej, Fick en felkoden P24C6 idag och nu är d[…]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]