Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
kez_style skrev:Är Ace Hero något att rekomendera?

http://www.nassjodack.se/multipoint/bil ... M0RUXU.jpg
Riktigt snygga fälgar, inte i klass med BBS givetvis men de ska funka för priset. ACE hade problem med lacksläpp på sina Monacofälgar ett tag men mer vet jag inte om dem. Snygga fälgar har de iaf, själv byter jag relativt ofta så att de är lite vinda efter två säsonger gör inte så mycket. Senaste omgången fälgar blev två blomkrukor samt en prydnadsfälg på vägg och en slanghållare. Jag accepterar mao att de är slut efter ett tag.
Användarvisningsbild
av kez_style
Bosa skrev:

Riktigt snygga fälgar, inte i klass med BBS givetvis men de ska funka för priset. ACE hade problem med lacksläpp på sina Monacofälgar ett tag men mer vet jag inte om dem. Snygga fälgar har de iaf, själv byter jag relativt ofta så att de är lite vinda efter två säsonger gör inte så mycket. Senaste omgången fälgar blev två blomkrukor samt en prydnadsfälg på vägg och en slanghållare. Jag accepterar mao att de är slut efter ett tag.
haha.. blomkrukor av fälgar :lol: hade aldrig kunnat tänka mig det :)... så dessa fälgar är helt okay... tänkte köpa mig Goodyear F1 GSD 3
225/40 R18 till dessa... hört dem ska ha ganska låg ljudnivå samtidigt som dem har extremt bra väghållning...
Användarvisningsbild
av ER
kez_style skrev:
Bosa skrev:

haha.. blomkrukor av fälgar :lol: hade aldrig kunnat tänka mig det :)... så dessa fälgar är helt okay... tänkte köpa mig Goodyear F1 GSD 3
225/40 R18 till dessa... hört dem ska ha ganska låg ljudnivå samtidigt som dem har extremt bra väghållning...
Skall du ha 18" är det 235/40-18 som rekomenderas av volvo.
Användarvisningsbild
av kez_style
ER skrev:
kez_style skrev:
Bosa skrev: Riktigt snygga fälgar, inte i klass med BBS givetvis men de ska funka för priset. ACE hade problem med lacksläpp på sina Monacofälgar ett tag men mer vet jag inte om dem. Snygga fälgar har de iaf, själv byter jag relativt ofta så att de är lite vinda efter två säsonger gör inte så mycket. Senaste omgången fälgar blev två blomkrukor samt en prydnadsfälg på vägg och en slanghållare. Jag accepterar mao att de är slut efter ett tag.
Skall du ha 18" är det 235/40-18 som rekomenderas av volvo.
Aha.... okay.. då vet jag det =) tackar.. där räddade du mig från att göra ett felköp ;)
Användarvisningsbild
av kez_style
Så nu har jag beställt fälgarna (Ace hero) 18" med Goodyear Eagle F1 från Nässjödäck :D... kan knappt vänta till sommaren nu :D
av Teemu
ett litet tips för dina ny inhandlade hjul är att ge fälgarna en/några omgångar med vaxet innan du sätter dom på bilen. Ruggigt mycket lättare att hålla rent. Brukar räcka med vatten och lite bilschampoo.
Användarvisningsbild
av kez_style
Teemu skrev:ett litet tips för dina ny inhandlade hjul är att ge fälgarna en/några omgångar med vaxet innan du sätter dom på bilen. Ruggigt mycket lättare att hålla rent. Brukar räcka med vatten och lite bilschampoo.
Tack, tack, läste det i ngt forums inlägg... men minns inte vilket vax jag dem rekomenderade, sonax?.... blir det inte "vita vax märken"?
av Teemu
jag har hittills kört med Autosmarts flytande hårdvax pga att det var/är det jag har hemma. det har funkat kalas iaf. Tror nog att vilket hårdvax som helts funkar. Jag har inte fått några märken efter det, men är du orolig för det kan du alltid maskera eller något.
Användarvisningsbild
av Loner
kez_style skrev: Tack, tack, läste det i ngt forums inlägg... men minns inte vilket vax jag dem rekomenderade, sonax?.... blir det inte "vita vax märken"?
Funkar kalas med Sonax hårdvax, eller nått annat bra vax för den delen.

/L
Användarvisningsbild
av kez_style
tack för alla förslag :D.... ska vaxa med sonax vax som jag hade hemma

Det händer ibland när ABS, TSC, ECS m.m […]

Överdriver lite, min har gått 28500, im[…]

Carplay trådlöst?

Hej. Angående trådlös carplay, ci[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen mom[…]