Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Ang gaspådrag så blev det bra efter att jag koppla in vattentempratursgivaren :)
Dock så har jag ett problem eller inte alls, Jag starta upp den innan jag hälde i vatten, Då småryker den vitt, När jag har hällt i fullt och kört och haft den på tomgång en bra stund så ryker den lite vitt ändå, Den tar inget vatten heller, Ryker dessa lite smått orginal? Har för mig att 850 ryker lite också! '

Ang kam och vev så rev jag det som det stod, kamkåpan skruvas upp försiktigt på alla skruvar, Skruva inte en rad och så vidare för då knäcker det i kåpan,
Vid montering så la jag bara i kammarna så att inte någon kamnock direkt ligger och trycker på någon ventiltryckare, Börja skruva ner kåpan bakifrån och fram försiktigt,
Börjar du med dom två bakrev fört, skruva ner dessa lite, Sen tar du dom framför dessa osv, Jag skruvar i flera steg, Sen när man fått allt på plats så ställer du kammarna ihop med veven, En ide är kanske att ställa veven på noll innan du sätter i kammarna, För att vara helt hundra på att du inte stämplar en ventil!
rullar960 skrev:Ang gaspådrag så blev det bra efter att jag koppla in vattentempratursgivaren
Dock så har jag ett problem eller inte alls, Jag starta upp den innan jag hälde i vatten, Då småryker den vitt, När jag har hällt i fullt och kört och haft den på tomgång en bra stund så ryker den lite vitt ändå, Den tar inget vatten heller, Ryker dessa lite smått orginal? Har för mig att 850 ryker lite också! '
Jag har också förundrats över min som ryker vitt, ganska duktigt när det är kallt ute! Men det tycks variera beroende på temperatur och luftfuktighet... Så tar han inget vatten, är det bara köra vidare med ett leende :wink:

Min däremot har ju tagit kylvatten också, därför jag varit så misstänksam mot toppackningen. Men när vi provtröck systemet, syntes en exteriör läcka och därför lugnade sig mina tankar om att toppen spruckit eller liknande. För biljäveln går hur fint som hellst, men suger i sig glykol som en väl rutinerad A-lagare sveper en 75'a på 5 röda!

Nåväl, slut på spekulationer, i helgen kommer det framgå vad som är fel! :) Är det krav på att byta topplocksbultarna varje gång man lossar toppen?
Okey!
Ja jag antar att det har med luftfuktigheten att göra,
Ang bultarna, När jag plocka isär min så satt vissa lösa redan :)
Tror toppen varit riven i tyskland en gång, Men jag körde med samma bult då det inte ska vara någon sträckbult!

Lycka till i helgen då ::)
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]